Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Mest förvaring för minst pengar

Publicerad 2010-10-17 21:26:50 i Freja - sovrum,


Jag behöver förvaring. Förvaring för alla småsaker som i ett hus med källare hamnar i nått av alla skrymslen där. Nu har jag inga skrymslen att fylla med gamla fotoalbum, diabilder, lådor med minnessaker, tonårens brev, etc. Alltså behöver jag ett alternativ.

Det finns en vägg i mitt sovrum som man inte "ser" från hallen (när man tittar in i mitt sovrum). Den väggen är 3 meter, och jag skulle utan problem kunna saka de översta 40 cm som finns där för en ca 35-40 cm djup förvaring (tänk A4-pärm vad gäller djupet). Men vad ska jag välja? Vilken förvaring ger mest för pengarna? Tips och trix emottages tacksamt!!


Var förvarar du alla "bits and pieces"?



.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-10-18 09:08:54

Öppen eller dold? Ikea har garderober som inte är så djupa - hyfsat billigt och man kan ju blanda med öppna hyllor och med garderobsdörrar. Utan dörrar blir det som en bokhylla.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-10-18 12:41:05

Dold, tror jag. Men mer primärt är att jag kan inte ha garderober, utan måste ha något som sitter uppe på väggen, helst "från taket och nedåt". Tänker mig ngt som köksskåp - tror jag kan avvara 40-50 cm nedåt från taket utan att det blir för "kompakt" i rummet.

Postat av: Stina

Publicerad 2010-10-18 14:49:32

Tack för kramen!! Det känns mycket bättre nu! :)



Ha en bra dag, och kram tebax!



IKEA har för övrigt en hylla som man kan sätta på väggen, med "fack", avlång, den kan också stå på golvet med eller utan hjul, men uppsatt på väggen tar den ingen golvyta. Kommer inte på vad den heter bara..

Postat av: Stina

Publicerad 2010-10-18 14:54:04

Haha.. jag kan inte ens länken till min egen sida.. det blev fel i förra.. jisses..

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-10-18 17:53:18

I love förvaring! Jag e lite känd som "förvaringsexperten" här i bekantskapskretsen ;) Va hemma hos min granne/kompis igår och "konsultade" lite :)



Billy bokhylla låte spontant som en bra lösning, det finns olika typer av dörrar till dem oxå. Den är lagom djup för pärmar oxå. Bestå serien har oxå en liknande variant med samma djup.

Postat av: Anne

Publicerad 2010-10-18 18:33:33

Ikeas väggskåp till kök alla gånger! Känner du att 70cm är för högt så kör med den liggande varianten (40cm högt). Eller fläktskåpet (57cm hög).

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-10-19 23:34:47

Ikeas faktumserie.

Finns både stående och liggandes varianter. Jag satte upp 40*70 och 40*90 i två rader över varandra i badrummet och får plats med mycket i dem. Var först rädd att det skulle bli kompakt i vårt lilla badrum. Men jag är supernöjd eftersom de sväljer så mycket och att få allt bakom dörrar.

Finns lite olika snygga luckor också beroende på vad man gillar.

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-10-20 22:38:57

Suck jag önskar också ett vettigt skåp. Här ligger allt överallt. Lite på en pall i hallen, i min handväska, på en pall i köket, i köksfönstret, på byrån i mitt sovrum. Suck. Men det mesta ligger nog i mitt rum, på jobbet.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-11-15 22:13:40

Tack alla!



Kom på att jag hade ett dokumentskåp med 16 små lådor i källaren, och det har jag släpat upp och börjat fylla med sladdar, laddare, oskrivna kort (jodå, ibland nyttjar jag Posten), pass (tack Ca att du meddelade var jag förlagt det..), pengar (utländsk sortifikation).



Vad gäller större saker (lådor och så) måste jag fortf komma till beslut..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela