Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Aktiv söndag!

Publicerad 2011-04-10 20:57:54 i Personligt - välmående,


Hej hopp vad mycket man kan hinna med en söndag om man bara bestämmer
sig för det!

Först ÅVC - där var jag inte ensam kan jag meddela. Skönt att bli av med grejer
som stått här hemma och skräpat ett bra tag. Plus att Erikshjälpen fick sig ett
gott tillskott av urvuxna kläder.

Sedan 4 härliga timmar i min lilla trädgård. Gräsmattan är krattad och banne
mig om den inte ser lite gladare ut när gräset fått sig en genomkörare. Flyttade
4 flox som sitter ivägen för min kommande altan, liksom en rabarber. Får se
om de klarar sig, eller om det var för tidigt på säsongen?!

Därefter, fika hos Lillasyster i sällskap av kompis och dennes dotter. Nespresso,
funderar på om jag inte borde köpa mig en? Sanslös god espresso.

Vidare till Sats, där det blev en dryg timme på löpbandet, CT, cykel och snabb
gång som avslutning. Fick min 24e stämpel (de har haft en utmaning under
våren 2 gånger i veckan under 12 veckor), och som tack för trogna besök för-
ärades jag en handduk och ett svettband. Hade haft mer nytta av en väska,
kan jag säga :)

Efter middag blev det en avslutande kvällsprommis med M. Lätt duggregn, men
6 km fick vi ihop. Skönt! Härligt att förena nytta med nöje!


Har du varit ute i friska luften idag?


.

Kommentarer

Postat av: Hildur - fixa&dona

Publicerad 2011-04-10 22:24:32

Oj vad mycket du hunnit med idag! Jag har ägnat mig åt renovering hela dagen och avslutade med en timmes krattande av gräsmattan tillhörande vårt nyinköpta funkishus från 1938. Som du säger, gräsmattan såg betydligt gladare ut efter en ordentlig genomkörare!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-11 08:13:34

Nej, det har jag knappt. Eller jo, det har jag. Men jag borde fan bli bättre på det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela