Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Patetisk

Publicerad 2011-04-10 20:00:00 i Personligt - jag själv,


Ja, jag känner mig patetisk. Min barnlösa helg har kommit och gått och
vad har jag gjort? Jobbat, käkat middag ihop med min syster, röjet i
källaren och vårstädat trädgården. Plus en tur till tippen.

Missförstå mig rätt älskade C - jag trivs verkligen i ditt och barnens
sällskap - men inte lär jag träffa någon på det här sättet...

Fick frågan häromdagen varför jag inte är mer aktiv på den dejtingsite
där jag är reggad. Varför? Jag ORKAR inte träffa någon. Faktiskt. Jag
ORKAR inte ens tänka tanken att öppna upp mig till en vilt främmande
människa. Att behöva börja om med allt vad gäller lära känna, vara
osäker, undra varför ett sms inte besvaras direkt, om jag duger, om
det FINNS något. Jag orkar inte.

När jag har barnen har jag fullt upp med att vara mamma och ägna
min ledig tid till det bästa jag har i livet.

När jag inte har barnen är det långa timmar på jobbet för att ta igen för
sen ankomst och tidig hemgång. Ett par träningspass. Shopping. Egentid.
När ska jag ha tid för hela lärakännafasen? Den där fasen då man bara
vill ses. Hela tiden. Uppfyllda av varandra. Bland smutstvätt och övertid.

Och var ska vi hitta varandra? Den där siten, och andra liknande, ger
inte så värst mycket. Vi verkar alla vara övervintrare där... På jobbet?
Skulle inte tro det. Sats? Inte så värst social att stå på ett löpband. ICA?
Tja, det har jag ju inte testat.

Sätter punkt här innan jag drunkar i självömkan.


Var träffade du din partner?


.

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2011-04-10 20:28:18

Hejsan

Jag tror att lättaste sättet att träffa någon är att sluta leta. Det kanske låter lite tråkigt, men så har det i vilket fall varit för mig.

Min sambo träffade jag via gemensamma vänner på jobbet. Jag hade bott själv i ett år efter ett längre förhållande, och trivdes utmärkt med det. Njöt i fulla drag av att vara min egen och göra som jag ville. Han fick kämpa rätt mycket för att jag skulle släppa in honom, men det var tydligen värt det eftersom vi fortfarande är ihop efter fem år.

Plötsligt händer det... =) Lycka till!

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-04-10 20:50:58

Jamen om du inte VILL träffa nån för att du inte orkar dig igenom hela baletten, då är det väl bra att du ägnar dig åt sånt som du vill/måste; shopping, träning, fixa med huset etc. Och jobba lite extra så du kan jobba mindre när du har barnen.



Sen, när du är färdig för att träffa nån, då kommer du vilja göra andra saker. Du är inte där än. Och det är helt okej.

Postat av: Sus

Publicerad 2011-04-10 21:56:21

På Aftonbladets chatt. 2 månader, 3000 sms, timmar i telefonen och ett brev med porto senare sågs vi.



Sedan var jag hemma

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-04-11 10:37:29

Jag tror att när du är redo så vet du det. Har du dessa känslor att det skulle vara jobbigt så är du inte redo ännu. Och när du är redo så finns även tiden och viljan för detta.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-13 20:46:06

Där man minst anar det... På en midsommarfest fanns Han på grannfesten. Han å sin sida hade länge fått höra av släkten att han skulle ut och roa sig, för i kompissällskapet han helst umgås (gifta par och barn) skulle han ju inte träffa någon. Men så var det precis det han gjorde :-)



Strunta i vad andra tycker. När det känns rätt så kommer det att finnas plats i ditt liv, det är jag säker på.

Postat av: vardagsgladje

Publicerad 2011-04-13 20:46:46

Oj, det var ju inte meningen att vara anonym...

Postat av: Ellen

Publicerad 2011-04-14 22:11:03

På en dejtingsida... :) Så träffade min bästa vän sin man också. Och min jobbarkompis träffade mannen som blev pappa till hennes första barn på.. gissa vad?

Man får ta sig igenom några Grodor först bara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela