Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Tradera, Blocket eller Erikshjälpen?

Publicerad 2011-04-09 22:30:00 i Allmänt - vardagsliv,


Vad gör ni med urvuxna kläder?

Idag har varit stora röjardagen i mina förråd och källarutrymmen, och det
resulterade i en mängd urvuxna kläder, skor och kängor.

Enklast var det med slitna kläder - de får åka till textilreturen på ÅVC.

Mellansonens vår/sommarkläder i en storlek för litet erbjuds nog till grannen,
vars son är nästan i fas med dessa kläder.

Fina/säljbara vinterkläder hamnar i en låda för att säljas i höst. PO.P och
Gneis. Likaså kängor från Kavat och Vincent.

Men resten? Är det värt att säljar vårjackor? Och isåfall var? Tradera eller
Blocket? Det rör sig om PO.P, Gneis och Next i storlekar från 98 till 128. Eller
ska jag lämna in till secon hand-försäljning? Eller rent av låta Erikshjälpen få
kläderna?


Vad gör ni med urvuxna kläder?



.

Kommentarer

Postat av: Potentiell köpare

Publicerad 2011-04-10 08:42:15

Lägg ut dem här! Eller lista vad du har, jag behöver lite till tjej stl 110 samt kille 80. Och de växer så är det bra grejor är jag inte omöjlig att hamstra för framtiden. Eller så mailar du mig privat.

Postat av: Trebarnsmamman

Publicerad 2011-04-10 09:32:37

Det beror ju helt på hur mycket du orkar fixa med kläderna själv? Tradera har jag varit dålig på att sälja på de senaste åren. Blocket har jag aldrig pröva. Senaste månaden har jag sålt på facebook. Men sedan har jag givit bort väldigt mycket till vänner och bekanta.

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-10 10:18:42

Loppi.se eller tadera om du tycker kläderna är i gott skick.

Sätt ut från 1 krona och se till att aktionen går ut runt 8 tiden på kvällen, bäst säljtid då. Se även till så att aktionen går ut runt barnbidrag/löning.

på loppi.se skänker du annnons pengarna till välgörenhet.



//Maria

Postat av: Lidingömamman

Publicerad 2011-04-10 14:47:29

Kläder i bra skick brukar jag lägga ut på tradera. Använd deras Prolister vilket är 100ggr enklare än att lägga in en annons i taget direkt på tradera. Övriga saker brukar jag skänka till Myrorna då det är den organisation som ligger nära mig där jag bor.



/Lidingömamman

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-04-11 09:47:34

@Potentiell köpare - endast små tjejkläder (upp till 80), och killarna är stora - 122 och 128 är det mesta i. Provar Tradera får vi se. Ett helt lass gick till Erikshjälpen oxå.



@Trebarnsmamman - testar Tradera, och så skänks en hel del



@Maria - loppi har jag aldrig provat



@Lidingömamman - ja, prolister är smidig, har jag använt förut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela