Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det blir jul i år oxå

Publicerad 2011-12-23 08:39:04 i Årstider/Högtider - jul,


Jag tror bestämt det. Att julen kommer i år oxå, fastän det inte känns så värst jullikt när man kikar ut.

Granen kom upp igår. Utomhus. Jag har tröttnat på barren i mattan. Och så tycker jag att gran ute kan stå längre än gran inne. Gran ute är lixom inte bara julgran; den är en del av myset i trädgården. Ljusen som påminner om att trädgården snart, snart, är vår igen.

Glöggtillställningen är över. Jag har ätit ett julbord. Vi har fått present på jobbet. En ledig dag redan avverkad. Adventskalendrarna har bara en lucka kvar. En och annan tomte kikar fram här och var runt huset. Barnen är stirriga och förväntansfulla. Inte en enda köttbulle är trillad. Men det löser sig ändå.

Jag är redo för julen.


God Jul!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela