Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Fina vänner

Publicerad 2011-02-15 08:00:00 i Personligt - välmående,


Det var ju som bekant ett enormt snöfall i slutet på förra veckan. Då befann jag mig
annorstädes. Vän U hade lovat att fixa blommorna under vår semester. Det gjorde hon,
och shoppas mjölk och yoghurt, och skottade framför ytterdörren.

I taxin hem fasade jag för i vilket skick bilen skulle återfinnas. Under exakt hur tjockt
snötäcke. Och hur höga vallar jag skulle behöva forsera för att ens backa ut. Planerade
att få barnen i säng först (vid pass midnatt), och sedan ge mig i kast med massorna.

Döm om min glädje/förvåning/lycka när jag ser en helt framskottad bil när taxin
svänger in på parkeringen. Tror "förstås" att det är vän U ovan som gjort ett ryck, men
hon står helt oförstående när jag tackar. Fiskar lite på FB, och så visar det sig att det
är M och H, som trots halsfluss hos stora delar av egna familjen, styrt kosan hem till mig
för att underlätta min måndagmorgon / söndagnatt.

TACK fina VÄNNER som gjort detta för mig!!!! ♥  ♥  ♥



.

Kommentarer

Postat av: Maria på Ekollonvägen

Publicerad 2011-02-15 17:56:54

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela