Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Resor, sol och värme

Publicerad 2011-02-19 19:50:13 i Semester - Sydafrika 2011,


Att resa är ett stort intresse. Sol och värme är också något jag uppskattar. Den
här vintern har jag möjlighet att kombinera de två intressena vid 2 tillfällen.

Förra veckan var barnen och jag, tillsammans med lite övrig familj, på Teneriffa.
Ingen direkt semester att åka iväg med 3 mindre barn, där man har huvudansvaret
själv. Men mysigt.

Nu stundar dock snart EGEN SEMESTER! 10 dagar Sydafrika, närmare bestämt
Kapstaden. En kompis jag delade lägenhet med för många år sedan nämnde på FB, i
förbifarten, att han ska till Sydafrika längre fram i vår, och att det fanns sängplatser
tillgängliga i boendet han ordnat. Undrade om någon skulle hänga på, och på skoj,
verkligen helt på skoj, sa jag "självklart". Snabbt kom det ett "kul" tillbaks, och då
blev det plötsligt verklighet.

Så nu ska jag försöka planera för 1 veckas aktiviteter i och kring Sydafrika. Någon
som varit där och har tips. Förutom Robben Island, Table Mountain och vingårdarna?


Har du någon resa inplanerad i vår?


.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2011-02-19 21:42:43

Oh ja, jag ska åka så långt som till Jyväskylä i Finland. Nån måste ju åka på de kortare turerna också...



Underbart med Sydafrika, har jag hört. Ännu inte haft anledning att ta mig dit...

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-02-19 21:52:00

Jyväskylä var jag i för typ 100 år sedan :) Landskamp mot Finland och Ryssland (fel, Sovjet hette det på den tiden). Annars har jag nästa aldrig varit i Finland. Knappt i Norge heller, trots att jag är uppvuxen i Värmland..



Var i Sydafrika för 14 år sedan, men nu är det alltså dax igen.

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-02-20 07:48:22

Jag har aldrig varit i Afrika över huvud taget, men det blir ett strandhugg i norra änden i sommar, om konflikten i Tunisien lugnar ner sig. Men i vår är det "bara" en långweekend i Rom inplanerat. Jungfrubesök där med!

Postat av: Fru Gårman

Publicerad 2011-02-23 00:53:56

Jag ska till STHLM och ha tårtbloggträff, jag har inte glömt! :D

Dessutom ska vi en vecka till London. Får aldrig nog av den staden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela