Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Badkar

Publicerad 2011-01-28 08:00:00 i Freja - badrum,


Igår fick jag mig ett badkar. Det får man inte varje idag. Vilket väl kanske är

tur eftersom det skulle bli lite fullt hemma då.

 

I alla fall fick jag ett badkar av en kompis som är totalt badtokig och inte tyckte

att hennes lilla standardbadkar i nya lägenheten var något att ha. Så hon har fixat

ett måttbeställt djupt badkar, och hade således ett badkar till övers. Det står nu i

min bil och väntar på att bli inburet. Sen ska jag bara fixa hantverkare, så kan

Ebba få bada badkar istället för att plaska i den lilla babybaljan hon får hålla till

godo med hos mig.

 

När fick du ett badkar senast?


.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-01-28 10:55:52

För tre år sen. För ja, jag har faktiskt också fått ett! =) Då hade vi en vattenskada i badrummet och behövde riva ur hela skiten och mamma förbarmade sig över oss, och framför allt barnen, och gav oss ett urhärligt tassbadkar, precis ett sånt jag drömde om.

Postat av: Lotten

Publicerad 2011-01-28 18:23:48

Fick och fick. Jag köpte mig ett. Minibadkar. Det är jag som VILL ha badkar men det är lite trångt för att verkligen mysa i det. Men barnen gillar det. Framför allt lille mannen. Han kommer springande så fort vara kranen är på.

Det var det värt. Älskar att duscha trångt om jag vet att de bara har ett badkar att leka i.

Postat av: Anna

Publicerad 2011-01-29 17:51:58

Jag fick ett badkar i vårat nya hus - I LOVE IT!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-29 21:22:43

@-ME- ditt badkar är ju helt fantastiskt, men så har du oxå ett badrum som kan härbärgera lejontassar och hela baletten :)



@Lotten - jag letade efter ett minibadkar, men de var alla av "sittmodell", och jag vill ha slät botten. Det jag fått nu är någon äldre modell från 1977, och det passar (förhoppningsvis, har inte burit in det i badrummet än), på millimetern där jag vill ha det



@Anna - jag hoppas jag kommer att nyttja det. Om inte annat vet jag att unga damen blir lycklig.



Postat av: Trollet

Publicerad 2011-01-30 13:59:30

Jag har haft tur, det har funnits ett i varje hem jag bott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela