Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dagens irro - Boxer

Publicerad 2011-01-26 21:45:30 i Allmänt - irritationsmoment,


Hade Boxer i villan, och det var helt ok. Antenn på taket och det vanliga utbudet. Tvillingkort.

Flyttade till radhuset, och där erbjuds ComHem, så jag stod inför två val. Skaffa antenn och
fortsätta med Boxerabonnemanget, eller säga upp Boxer och skaffa ComHem, vilket skulle
innebära en ny korthållare.

Tiden har gått och jag har inte kommit till skott med endera, så barnen har fått hålla tillgodo
med kanal 1, 2, 4, 6 och Barnkanalen. Schysst morsa liksom. Jag tittar inte så mycket så för
mig har det inte spelat någon större roll. Skulle göra ett ryck och kolla vilken leverantör som
gav mest för pengarna, men nja, det har inte blivit av. Helt enkelt.

Så idag ser jag en Boxerbil påväg till jobbet, och jag kommer mig äntligen för att ringa för att
säga upp deras ab. Då visar det sig att från Boxer får man en liten inomhusantenn, liten som
ett dvd-fodral, gratis. F-n. Så nu får de skicka två sådana, så håller jag tummarna för att det
funkar. Eftersom jag inte kunnat utnyttja deras tjänst på nästan 9 månader får jag 6 månader
gratis, plus nästa kortavgift. Najs!

Men tänk om jag ringt lite tidigare... Då hade jag kunnat få se på mna desperata hemmafruar
och gänget på ER. Hmpf. Lite lagomt irriterande... Och enkom mitt eget fel.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela