Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Domslut

Publicerad 2011-01-25 21:28:40 i Skilsmässa,


"Tingsrätten dömer enligt 5 kap. 1 § äktenskapsbalken till äktenskapsskillnad
mellan xxx och yyy."


"DOMSKÄL
Det finns förutsättningar för att meddela dom på äktenskapsskillnad"




8 år och 5 månader efter en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Dock kan man
ju säga att det hela enbart varit en papperskonstruktion under de senaste 1 åren,
9 månaderna och 22 dagarna, även om hoppet levde kvar ett tag efter hans dom.

Hur det känns? F-n vet. Det är ju ännu en, om en ej den sista, milstolpen som skulle
avverkas. Bara bodelningen kvar nu, sen är det definitivt. Eller ja, helt "definitiv"
blir ju inte en skilsmässa när det finns barn med i bilden, särskilt inte barn som
fortfarande bor hemma.

Vi träffades efter att posten kom idag (eller ja, jag visste inte om att den kommit,
men jag hämtade ena sonen hos honom, och han borde ju fått sin post), men han
nämnde inte brevet med ett ord. Inte under hela hösten har han heller fört på tal
att det börjar närma sig att vi de facto får lämna in det slutliga pappret, så när det
väl var dax fixade jag det själv.


Har du fått något spännande med posten idag?



Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2011-01-26 17:45:24

Jag väntar otåligt på den månad som är kvar tills betänketiden har passerat. Pga mitt ex var vi väldigt sena med att lämna in ansökan.



Annars har jag fått lönebesked idag. Alltid spännande när man timvikar :-)

Postat av: MK

Publicerad 2011-01-26 20:20:24

Måste inte båda skicka in även den sista slutgiltiga ansökan?? Annars känner jag för att göra som du, ta tag i det själv, bara för att visa att man inte trånar och längtar efter honom längre!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela