Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

För 28 år sedan

Publicerad 2011-01-25 21:39:18 i Allmänt - viktigt i livet,


gick jag ur 2an på gymnasiet. Under de två första gymnasieåren hade vi en klass-
föreståndare, till lika vår mattelärare S. Han var en av de bästa lärare jag haft.
Någonsin. Han brann för sin matte, och hade förmågan att lära ut den.

Efter två år på min linje skiljdes vi åt till olika inriktningar, och vår klasslärare tog
tillfället i akt att ha en liten avskedsträff hemma hos sig. Minns att han bjöd på någon
gröt, och till det serverades grädde utspädd med vatten (han menade på att det inte
var bra att dricka mjölk som var homogeniserad...). Lite excentrisk, men som sagt
mycket bra lärare
.

Idag kom ett meddelande på FB att S fyller 80 om några dagar, och en förfrågan
om vi vill vara med och fira med en blomma. Självklart! Eftersom vi "bara" var 10-
talet personer på sändlistan har jag nu sökt runt efter ytterligare klasskompisar och
hittat några till. Tycker det är så häftigt att han gjorde ett sånt avtryck på oss alla att
vi nästan 30 år senare sluter upp för att fira.


Vem minns du från din skoltid?


Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-01-25 23:48:25

Två lärare. Båda hade jag på högstadiet. Första klassföreståndaren som tyvärr tog livet av sig. Sen hon, som kom efteråt. Hennes son var jag lite småkär i. Vi möttes för 8 år sedan, när våra yngsta barn började i samma klass. Och våra barn har samma förnamn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela