Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Jag vill åka hem

Publicerad 2011-01-28 10:00:00 i Personligt - barnen,


Åkte förbi barnens pappa igår för att lämna lite grejer. F-n att det ska göra så
ont att träffa den lilla loppan hemma hos honom. Killarna går bra (går an), men
lill-fisen... När jag skulle gå spände hon ögonen i mig och sa "Jag.Vill.Åka.Hem".

"Hjärtat, du är hemma nu. Pappahemma."
"Jag.Vill.Åka.Hem"

Vad säger man? Var tvungen att ge henne en snabb puss och kram så hon inte
skulle se tårarna.


Kommer jag någonsin lära mig att leva med den här förbannade separationen
från barnen?



.

Kommentarer

Postat av: Kiddan

Publicerad 2011-01-28 19:44:49

Skit att vi förväntas och vill utvärdera våra liv och ha sådana krav på "output" och ego i våra liv att vi tar de beslut vi gör. Förstår din smärta och kan meddela dej att jag skulle inte stå UT

Postat av: Anguin

Publicerad 2011-01-29 14:58:51

Det blir lättare. Det blir faktiskt det. Men det var inte ens en vecka sedan jag grät när jag HÄMTADE min onge.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-29 21:20:10

@Kiddan - idag har jag henne en extra em/natt/fm, och det lever jag lääänge på. Hon får tom sova i min säng i natt, så ska jag ligga och snusa på henne



@Anguin - f-n trot. Som sagt, med killarna är det lättare, men med det här lilla trollet..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela