Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Blixtar och dunder

Publicerad 2011-07-28 08:00:00 i Årstider/Högtider - sommar,


Vaknade häromnatten vid 01-tiden av ett enormt skådespel på himlen
och en ljudmatta utan dess like. Först såg jag bara enstaka ljussken
genom vårt lilla fönster på dörren; men sedan var jag tvungen att dra
upp rullgardinen lite vid fönstret som vetter mot sjön och fick mig värsta
ljuseffekten till livs. Blixtarna for kors och tvärs över himlen, och det är
en mäktig känsla att sitta mitt ute i skogen och se detta då allt annat
runt om verkligen är mörkt. Inget ljusskräp från gatlyktor, passerande
bilar och upplysta fönster.


.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2011-07-28 09:40:18

Naturen är mäktig!! Och ett åskväder är verkligen både skrämmande och fascinerande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela