Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Kolmården

Publicerad 2011-07-27 11:36:16 i Årstider/Högtider - sommar,


Dax för Kolmården, med övernattning på Vildmarkshotellet.

Premiär för oss med linbanan, och den överträffade alla förväntningar!!
Kunde tom kosta på oss två varv, eftersom det inte fanns någon kö alls
(till skillnad från när vi passerade där dag 2 på em - säkert 1,5 h kö för
de stackarna som stod där då). Häftigt att se lejon från 2 meters höjd,
att nästan få ögonkontakt med girafferna, se björnarna påväg upp i träd
bara meter iväg från kupolen vi satt i, och alla andra djur som visade sig
från sin bästa sida.

På kvällen åt vi en klart godkänd buffé och barnen badade sedan länge i
virvelpool och simmade glatt ut och spanade över Bråviken.

Jag är lite ambivalent vad gäller djurparker, men jag tycker nog att Kol-
mården har stora fina områden för djuren att röra sig i, generellt sett.
Dessutom fyller ju parken, tillsammans med andra liknande anläggningar,
en funktion i att bevara vissa arter som annars inte skulle finnas längre.
Men framförallt tycker ju barnen att det är enormt spännande att få se
alla dessa djur!

Fick en intensiv längtan efter Kenya... Hoppas verkligen jag kan realisera
mina planer på att ta barnen dit inom inte allt för många år!!!














.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela