Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

De är hemma!

Publicerad 2011-06-09 00:12:20 i Personligt - barnen,


De är hemma! Mina älskade ungar!

Hämtade förhållandevis tidig (typ drygt 16) och fick med mig
den äldre kusinen. Så drog vi till badet. Killarna visste inget,
och gissa hur det glilttrade i ögonen när jag sa vart vi skulle
ta vägen efter skolan idag.

Under hela långhelgen hade killarna längtat efter bad, men så
blev det inte. Idag, med värsta regnskuren under lunch, trodde
jag inte det skulle gå, men sedan blev det ju varmt och fint igen
så vi drog till "vårt" bad - ett utomhusbad 10 min hemifrån där
vi är medlemmar.

Killarna och lillasyster hade ett par toppentimmar med bad, toast,
mera bad, glass och så ytterligare bad. Trodde de skulle slockna
när vi kom hem, men de var förstås nyfikna på om det kommit
med några presenter från NYC, och det hade det!!! Tror de tillslut
var isäng vid 22... Typ 1,5 timme för sent. Blir intressant att se
om det går att få upp dem i morgon, utan hot om konsekvenser...

Men de är hemma. Det är allt som betyder något. Älskade ungar.
7 dagar ihop.


-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela