Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

New York

Publicerad 2011-06-03 15:02:26 i Semester - Diverse,

New York, för 4e gången. Denna gång i liten annan tappning eftersom vi inleder med knappa 2 dagar hos goda vänner på Long Island innan det blir The City. M tog emot oss på JFK och efter ett snabbt stopp hemma i huset för att lämna av bagage var det fråga om inledande shopping. 2/3 av sällskapet införskaffade var sin iPad. Om jag var en av dem? Skulle tro det. Självklara valet för middag lite senare? Take away pizza med Italien sausage. Trodde vi skulle tvärslockna efter maten med vi orkade med någon timmes snack innan vi intog barnens rum. Torsdag = shopping. Major shopping. Beleive you me. Tanger Park i Deer Park. Timberland. 12 par. $360. GAP Kids. Polo. Nike. Old Navy. Toys r us. Starbucks. Vidare till Roosevelt Fields. Abercrombie. Victoria Secrete. Disney Store. Väl hemma lagade F, Ms sicilianske make, flod to die for. Bbq chicken, double dip deep fried chicken, stuffed mushroms, fräsch sallad och så lite rose på det. En helt underbar kväll med god mat, glada skratt, tårar ihop. Och värme. Vi har inte träffats på drygt 20 år, men det märktes inte. Nu förbereder vi oss för the City. Lite mer shopping på LI först. Bagel- lunch vid beachen. Then we take New York. .

Kommentarer

Postat av: Kiddan

Publicerad 2011-06-03 18:50:32

Åhhh! Vad fantastiskt roligt du verkar ha det! Och SERIOUS SHOPPING :)

Postat av: Lidingömamman

Publicerad 2011-06-03 19:56:42

Låter härligt! God mat och mycket shopping, precis som det ska vara. Själv är jag i Kalifornien men då maken spelar golftävlig har det inte blivit något shoppande ännu. Men på söndag smäller det, då åker jag och svägerskan en heldag till outletmallet. Njut av semestern!



/Lidingömamman

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2011-06-03 20:57:15

Suck, jag är så avis. Men grattis till din semester. Kan jag låna dina vänner? :-D

Postat av: Ann

Publicerad 2011-06-06 19:00:47

Det är inte ofta jag vill byta liv med andra men det här skulle jag inte ha nåt emot. Ha det så bra på andra sidan Atlanten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela