Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Proper planning and preparation prevents piss poor performance

Publicerad 2011-06-23 22:27:33 i Allmänt - irritationsmoment,


Jag är projektledare. Vissa av mina projekt har en ganska om-
fattande budget, tidplan, aktivitetsförteckning och resurslista.
Mina projekt är oftast i tid, med önskat resultat och till uppsatt
budget.

Varför kan jag då inte packa 4 personers kläder och mat för en
3-dagarshelg på landet i tid? Det är ju inte så att Midsommar
kommer som någon överraskning. Antal barn har inte justerats
sedan förra året, det kommer att ligga samma kött på grillen,
vädret är garanterat lika pissigt som förra året och stugan ligger
där den ligger.

Jag satt faktiskt och spånade över en packlista i bilen hem idag.
En lista med inbyggda parametrar. Ange sol, storstad eller vinter-
resa och vips syns bara relevanta kläder och tillbehör. Lägg dit
antal dagar, och vips ser man hur många av varje sortifikation
som behövs. Det är ju för tusan så vi gör på jobbet, ungefär.
Varför uppfinna hjulet varje gång, so to say?


Hur går dina förberedelser för den stundande helgen?
Vad måste finnas på menyn på midsommarafton?
Dans runt stången?





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela