Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Badtradition, som vanligt.

Publicerad 2011-03-02 23:27:21 i Personligt - barnen,


Idag har vi gjort en utflykt till Äventyrsbadet i Fyrsihovsbadet. Det är en tradition
sedan ett par år tillbaks, närmare bestämt sedan första höstlovet efter att barnens
pappa flyttade. Varför jag nämner pappan? Jo, det är för att vi, det är barnen, jag
och pappan.

Killarna älskar att bada, och lillasyster tyckte faktiskt det var helt ok idag oxå, men
att åka till badhuset med 3 barn själv känns inte som ett alternativ (än), så när det
var höstlovsledigt -09 så föreslog jag att vi skulle åka ihop, och det gjorde vi. Sedan
har vi fortsatt varje höst- och sportlov.

Idag var det så dax. En inomhusaktivitet när solen strålade från knallblå himmel och
termometern låg runt -5 kändes lite galet, men ett löfte är ett löfte... Full fart i rutsch-
kanor, hinderbanor, hopptorn och rehabbassängen (lillasyster), och så klämde båda
killarna till med ett simborgarmärke. A har simmat 200 m förut, men det var första
gången för H. Picknick i restaurangen, glass efter badet, trötta barn i bilen hem. Precis
som vanligt.

Precis som vanligt. Tja, där satt vi och pratade om jobb, händelser i världen, fritids-
intressen, hans mamma, mina föräldrar, den sega vintern, skolan, och allt möjligt
vanligt. Som vi pratade om förut. Det kändes precis som vanligt, fast det är allt annat
än som vanligt. Självklart är jag tacksam över att vi har den relation vi har, att vi kan
snacka som vanligt, men samtidigt känns det så absurt.

Kom åter till våra trakter, släppte av pappan hemma hos sig, och så inleds en ny vecka
med mina älskade barn. Det som blivit vanligt nu. Det som jag aldrig såg komma. Att
bara få ha barnen hos mig halva tiden. Lillasyster ville ha försäkring om och om igen
att det var hos mig hon skulle vara nu. "Bo mamma hela tiden?!" "Bo mitt hus?" "Sova
min säng
?" Ville inte släppa taget när det var dags att sova. Satt som en lite igel runt
min hals. "Vakna mammas hus?" "Vara hemma nu?"


Vad har du gjort för vanligt idag?


.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2011-03-03 20:54:38

Härligt med Fyrishovsminnen! Intressant ämne om vad som är vanligt. Jag undrar hur många gånger eller hur länge något måste pågå för att det ska bli det nya vanliga, liksom...

Förut bodde vi i sverige och jag var arbetslös. Då var det det vanliga. Nu bor vi i Tyskland och jagåker kommunalt till mitt jobb pa ett fint kontor i stan, och då är det vanligt. Fast egentligen inte. Inte ännu. Kanske tar det ett år innan det blir vanligt?

Så som svar: ätit gröt, tränat, umgåtts med min familj, det var dagens riktigt vanliga. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela