Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Cape Town - är du redo?

Publicerad 2011-03-22 18:00:00 i Semester - Sydafrika 2011,


I morgon efter lunch styr jag kosan söderut. Längtar!

Ska träffa long lost vän, drickat gott vin, besöka Robben
Island, hika upp till platån på Table Mountain, låta havs-
vindarna vid Godahoppsudden rufsa mitt hår, njuta av
sol, känna afrikanska pulsen igen (12 år sedan sist) och
njuta av ledighet. Plus sakna mina troll något enormt,
förstås...

“During the many years of incarceration on Robben Island, we
often looked across Table Mountain at its magnificent silhouette…
To us on Robben Island, Table Mountain was a beacon of hope. It
represented the mainland to which we knew we would one day return.”
– Nelson Mandela





Table Mountain, foto lånat från http://tablemountain.net/


Ska försöka uppdatera med lite bilder och berättelser
vart efter, så kika in efter uppdateringar.


Hur ska du tillbringa slutet på mars?


.

Kommentarer

Postat av: Din äldsta vän

Publicerad 2011-03-22 19:07:44

Ha en underbar resa och njut njut njut

kom hem utvilad och brun till vår i Sverige

Förhoppningsvis så får vi ses nåt i vår syrrans pojk tar studenten i vår så då får vi ordna en dejt.

Kramar till dig ha det gott

Postat av: Kiki

Publicerad 2011-03-22 20:03:20

Åh, ha det så gött!!! :)

Jag ska sluta på jobbet - den resan skojar man inte bort! Och det den nya resan på det nya jobbet skojar man inte heller bort!!...

Kram!

Postat av: Erika

Publicerad 2011-03-22 20:06:16

Hoppas du får en bra resa! Det ska bli spännande att se din bild av Sydafrika. =)

Jag har hört vänner berätta, och väntar just nu på att min sambo, som är på jobb-resa i Johannesburg, ska komma hem och visa bilder.

Postat av: Sus

Publicerad 2011-03-22 21:14:55

Ha en underbar resa! Det blir fantastiskt!

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-03-22 22:29:34

Jag hoppas du får det underbart! Själv ska jag tillbringa slutet av mars med att tenta. Dubbla tentor...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela