Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Jobbiga tankar

Publicerad 2011-03-23 10:04:37 i Personligt - barnen,


Barnen är lämnade. Packar det sista. Det sista av barnens grejer inför pappaveckan.
Det sista av mina egna saker.

Tankar börjar snurra. Tankar kring barnen - att vi inte ska ses på det längsta vi inte
setts. Någonsin. De tankarna kan jag hantera. Jag vet att de har det bra. Tiden går
alldeles för fort och snart ses vi igen. Jag kommer oxå ha det bra. Vi kan skypa på
kvällen.

Men så kommer de andra tankarna. Tänk om det händer barnen något när jag är
borta? Inte ett skrubbat knä eller en släng av magsjuka. Verkligen händer något.
Försöker hejda tankarna, men de drar åt alla möjliga håll dit de inte får. Tankar jag
inte vill husera. Blir varm och kall om vart annat och magen börjar knasa sig.

Go away - vill inte ha några hjärnspöken nu!


.

Kommentarer

Postat av: Eyla

Publicerad 2011-03-23 14:32:12

Känner igen det där. Så tänker jag alltid när jag lämnar barnen av en eller annana anledning. MEN...jag tror att det är sunt och jag tror att man egentligen bara mår bra av att sakna varandra ibland.



Om man hela tiden bara fokuserar på allt hemskt som kan hända så mår man ju inte bra. Det hemska kan ju hända när som helst. Även när du är nära barnen. Det som blir jobbigt blir ju hjälplösheten man känner eftersom man är så långt bort.



Försök slappna av, tänka postivit, på att barnen har det bra hos sin pappa och att allt kommmer gå jättebra. Vilket jag är helt övertygad om att det gör.



Ha en trevlig och skön resa !



Kram

Postat av: Anguin

Publicerad 2011-03-24 07:30:04

De sakerna hade hänt ändå - även om du stått alldeles bredvid. Det som händer - händer och det är inget man kan hindra. Jag brukar tänka så när jag får såna tankar och då känns det lättare. Jag vet att det finns människor kring min dotter som vill hennes bästa och de kommer att göra precis lika mycket som jag hade gjort om jag varit på plats.

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-03-25 12:58:18

känner igen tankegångarna, bra tips du har fått här ovanför... Ha en bra resa!

Brukar läsa din blogg, har följt den 1,5 år ungefär nu...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela