Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Rum & Trädgård 2011

Publicerad 2011-03-13 20:39:03 i Freja - utomhus,


Jag är helt förälskad. I Hasselfors Gardens Odlingsvitrin.



bild från Hasselfors Gardens


På mässan fanns den i svart, vilket skulle passa så himla
bra på min uteplats (mitt hus är svart), men då får jag lov
att måla själv. Den säljs bara i vitt, så jag får nog hålla
mig till det som jag ska köpa.


En annan utställare som fick mig på fall var Green Garden
Home
. Jag tror jag lämnar teakmarknaden för något annat
i år. Mitt bord är stort, och inte ihopfällbart, och jag skulle
vilja ha något mindre.



bild från Green Garden


Förra året hade de detta bord i rött, och jag ska nog kolla
om det finns något kvar i lager. Så läckert!

Förutom matbord har de mängder av fina launchmöbler
för uteplatsen.


bild från Green Garden

På tidigare trädgårdsmässor har jag köpt på mig massor
av lökar och annat att plantera, men eftersom jag inte har
någon layout av trädgården klar för mig än, så får jag
vänta med planteringarna till nästa år.

Det får nog bli färdiga krukor ute i sommar. Har ju en
oanvänd Lindebergkruka som väntar på invigning.



bild från Lindebergskrukan



Har du förberett för våren?


.



Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2011-03-14 11:25:27

Mja, marginellt. Jag köpte fyra knölar till brudslöja idag - jag snubblade över dem och shoppade i rena förvirringen; brudslöja trodde jag var frösått.



Men nu, när jag såg dina lounge-bilder, så blev jag så galet sugen! Så tänkte jag att vaaaaaaaaaaar har man såna möbler med kuddar och filtar och satan vilket rännande med tyggrejerna och det där behöver man ju en stoooor altan med TAK för att kunna ha. Och sen bara tadaaa så insåg jag att vår möbel som står på altanen nog får flytta ut på gräsmattan. Vi gör ett vardagsrum på altanen istället. ÅH så mysigt det skulle kunna bli där, och inte behöver man bära in filtar och kuddar heller...



Tack för inspirationen! (Min man och sparkontot hälsar och tackar INTE.. ) ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela