Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Bäddar spjälsängen för sista gången

Publicerad 2011-05-09 09:00:00 i Personligt - Ebba,


Lillasyster är stor tjej och sover i växasängen sedan Annandag påsk.
Många tycker att jag väntat för länge med att ge henne en stor säng,
men eftersom hon gärna gått och lagt sig på kvällen och inte gjort
någon ansats att klättra ur, så har hon fått sova kvar där.

Hittade en jättefin växasäng på Blocket, och tänkte att hon kunde ha
den som liten soffa i början. Redan första kvällen deklarerade hon
dock att hon var stor flicka och skulle sova i nya sängen :)

Peppar peppar inga kvällsvandringar, och enbart en gång på natten.
Mysigt att höra trippande steg i trappen på morgonkvisten och sedan
små armar som sträcker sig och vill bli upplyft i min säng för lite gos.

Samtidigt som jag är så enormt tacksam över mina tre älskade barn,
och känner mig helt klar med barnproducerandet, så känns det ändå
ett litet sting i hjärtat när jag nu bäddar hennes säng för sista gången.
Bäddar för att fota och lägga ut annons på Blocket.

Alla år med spjälsäng, både för hennes del och vad gäller brorsorna,
fladdrar förbi. Spädbarnsår. Småbarnsår. Alla 3 har haft sina sängar
länge.


Jag är snabbt tillbaks på Söder. As säng dikt an vår.
En hand genom spjälorna på natten.

H som ville hålla handen när vi läste på kvällen.
När pappan somnade i puffen och H låg och snackade.

Sista tiden i villan. E och jag kamperade ihop.
Alla tårar i kudden. Vakna nätter.


Nu är E stora tjejen. Småbarnsåren är sågott som förbi. En hand på
kudden. Rättar till täcket lite. Dax för ett annat knyte att ta vid.


.

Kommentarer

Postat av: MrsData

Publicerad 2011-05-09 12:31:14

När vi sålde sista barnvagnen, sulkyn, så fick min man ta hand om det.

Jag satt vid köksbordet och grät.

The end of an era.



Förstår precis känslan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela