Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det finns ett embryo till en inköpslista

Publicerad 2011-05-16 23:11:21 i Allmänt - osorterat,


Japp, jag har börjat fundera. Fundera på vad som ska införskaffas under 5
hektiska dagar på andra sidan pölen. Vi har blvit utlovade en heldagsshopping
i ett av USAs största shoppingcenter - Roosevelt Field Mall - så där räknar jag
med att få alla inköp gjorda. Jeans och skor till barnen, och skor till mig själv.

En iPad 2. Träningsskor. Kanske en iPod. Converse. Ingen iPhone. Det finns
gränser för galen shopping.

Vad skulle du shoppa i USA om tillfälle gavs? Vad ska man satsa på som spar
mest jämfört med här hemma?


.

Kommentarer

Postat av: Majjen

Publicerad 2011-05-17 12:51:34

VI har precis kommit hem från USA, med resväskorna fyllda md kläder och skor. En ny filmkamera unnade vi oss också, men jag kan ändå inte säga vad som är mest prisvärt att köpa. Eftersom dollarn är så låg så är allt mycket billigare än i Sverige. T om Lego som brukar vara dyrare i USA än hemma.

Postat av: Anguin

Publicerad 2011-05-18 07:52:18

Elektronik. Ett gäng sjyssta objektiv till min kamera tror jag nog.

Postat av: Bettan

Publicerad 2011-05-19 10:35:19

Vad kul att åka till USA. New York, eller? När åker du? Ha' det så härligt. Kram Bettan

Postat av: Lidingömamman

Publicerad 2011-05-20 21:59:17

Det finns en toppenaffär som heter B&H Photo & Video som säljer allt gällande datorer, kameror och annan elektronik. Adressen är 420 Ninth Ave., New York, NY 10001. De säljer givetvis Apple prylar och de har riktigt bra priser. Vi har köpt både datorer, kameror med tillbehör och ipods där. Annars är Converse riktigt billiga och även kläder framförallt till barnen. Vi ska snart åka till Californien och resväskorna kommer att vara tomma på vägen dit men fyllda till bristningsgränsen på vägen hem.



/Lidingömamman

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2011-05-21 07:55:59

Åh vad jag blir avis! Längtar tillbaka till NYC.

Roosevelt ligger bara en liten bit ifrån Syosset där jag bodde ett år när jag var au pair i NY. Hängde i och för sig mest på Hicksville Mall som ligger ännu nämre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela