Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Note to self: tanka i tid

Publicerad 2011-05-22 22:57:56 i Allmänt - irritationsmoment,


Av någon outgrundlig anledning har jag för vana att tanka
när det bara är några liter kvar. Jag kan närma mig en
mack med 10 liter kvar i tanken och tänka att det tar jag
vid nästa tillfälle.

Idag var jag först på fotboll med 2an. Bil dit. Skjutsade
honom sedan via pappan till kompis, och därefter for jag
till K-Rauta. Efter färginköp där skulle jag starta bilen och
den lät lite underligt, men gick iaf igång. Kom inte mer än
200 meter så hostade den och dog. Tvärdog. Instrument-
panelen lös värren än en julgran den 24/12. Enligt boken
skulle jag ta mig till närmsta auktoriserade saabverkstad
pronto om jag ville klara bilen utan att totalt tömma sparat
kapital i reparationer.

Tog reservdunken och skulle promenera till macken när en
av 2ans klasskompisars förälder stannade och frågade vad
som stod på. Berättade, och fick skjuts till macken och till-
baks. Efter påfyllning av ett par liter soppa var det inga
problem att sparka liv i gamla Bettan. Stort tack Oskar!!

Hädanefter styr jag kosan mot närmaste mack absolut
senast när lampa slår på. Ska INTE förlita mig på distance-
to-empty-angivelsen i framtiden...




Kommentarer

Postat av: Fru Gårman

Publicerad 2011-05-24 11:31:51

Tanka i tid är verkligen inte min grej heller. Som tur är har jag husbandet som fixar sånt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela