Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Fredagsparty!

Publicerad 2011-10-28 21:54:22 i Allmänt - osorterat,


Näe, inte hos mig. Hos grannen. Musiken dunkar i väggarna. Glada skratt. Cigarettrök som singlar över häcken.

Men det är toppen! Jag störs inte ett dugg. Inte barnen heller. Men jag samlar på mig. Jag samlar oljud. Och nästa gång grannbarnens mamma klagar på att mina barn går i trappen kl 07 en lördag morgon ska jag servera henne deras oljud. För när katten är borta dansar råttorna på bordet. Big time!!! Om föräldrarna visste....

Men en dag blir de varse. Den dagen då de klagar på att man går i sin egen trapp en lördag kl 07. Då ska de få veta vad deras barn gör mellan 22 och 02 när föräldrarna är borta.


.

Kommentarer

Postat av: Trebarnsmamman

Publicerad 2011-10-29 06:56:19

Haha....helt underbart! I bland måste man erkänna att välden är ljuv :)

Postat av: Märtha G

Publicerad 2011-10-29 11:26:50

Ha ha! Du måste berätta hur det går sen! Skrattar bäst som skrattar sist... Eller snarare, påpekar bäst som påpekar sist...:-)

Postat av: Pauline

Publicerad 2011-11-02 09:42:44

alltid skönt att ha lite poäng på kontot inför framtiden.

Postat av: pia

Publicerad 2011-11-10 14:15:26

tihi! Helt rätt!!! Heja dej :-)

Postat av: Louise

Publicerad 2011-11-10 20:39:58

Just så, man får inte vara dum:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela