Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

En grop

Publicerad 2011-09-10 08:33:51 i Freja - utomhus,


Jag gräver en grop. Till grannarnas förtret. Eller nja, det är väl bara EN granne som gnäller. Men h*n gör det desto mer.


"Meeeeeeeeeen, ska du ta bort den fina busken? Den som Herr P planterade när han flyttade hit"


Pilutta dig att jag ska. Det var förresten samma granne som klagade på att mina barns cyklar skräpade.

Undrar om hon blir nöjd när jag är klar. Gropen ska nämligen fyllas med grus och få sig ett cykelställ istället för en grön buske som agerat hundbajspåsegömma i flera år.


Vad gräver du?


.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2011-09-14 20:42:11

Heja dig! sura gnällgrannetanter som vill att allt ska vara som förut har vi inte mycket till övers för. Gräv mer, vetja!

Jag gräver ingenstans, jo i klädlådorna för att sommarkläderna känns uttjatade nu, även om vi fortfarande har 25 grader varmt.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela