Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

9 april - turist i Stockholm

Publicerad 2012-04-10 11:20:12 i 366 dagar i bild,

 

Idag har mamma och jag turistat i vår stad och samtidigt avverkat ca 10 km till fots. Tog oss till Slussen, och därifrån upp på Fjällgatan. Då ser man Gamla Stan såhär.

Under vår vandring österut såg vi även Kastellholmen, fortfarande i delvis sol. Vi vände åter vid Ersta Sjukhus och styrde mot Katarina Kyrka via alla fina små hus från 1700-talet. De glömde jag att fota, uppslukad som jag var av att insupa atmosfären och läsa på skyltar.

Vi hade velat gå in i kyrkan, men den var tyvärr stängd. Ingen skyltning om öppettider fann vi, och eftersom magen så smått började göra sig påmind, så tog vi oss åter till Slussen och hoppade på en båt till Djurgården.

Helt underbar laxmacka hos Flickorna Helin & Voltaire

Ett litet glas rosé slank visst ned också.

Till lika fantastisk chevré och nötchutneymacka.

 

Avrundade med en promenad utmed Strandvägen och ett stopp på Svensk Tenn.

 

.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela