Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Akuten

Publicerad 2012-05-30 12:31:54 i Personligt - jag själv,



Om man inte känner för att jobba så kan man ju alltid ta och åka in och lägga sig en stund på akuten. Jag gjorde det igår. Åkte till akuten en stund på em. Typ lunch till 19.



Åkte på en extremt skum huvudvärk i måndags kväll. Kom som ett pistolskott, minst sagt, och varade bortåt 45 minuter. Trodde ta mig f-n att skallen skulle explodera. Riktigt otäckt.

Vaknade igår och kände mig ok, så jag for till en kund och jobbade under fm. Pratade sedan med LillaSyster som tyckte att jag åtminstone skulle kolla med Vårdguiden. Efter att ha berättat om huvudvärken i kombination med lätt yrsel den eftermiddagen beordrade de omgående transport till akuten.

Datortomografi, diverse blodprov och ett ryggmärgsprov som grädde på moset visade dock ingenting avvikande vad gäller eventuellt blödning, så det var ju bra. Typ.

Det hela fick mig dock att tänka till lite. Mer om det en annan dag.


När var du på akuten senast?

.

Kommentarer

Postat av: Sus

Publicerad 2012-05-30 12:41:24

Med en elev..innan dess med min allergiska penicillinchock..

Kanske ses ikväll :0)

Postat av: ullebulle

Publicerad 2012-05-30 15:27:47

Som pat, inte en aning.... annars till vardags.... jobb!

Postat av: Fru H

Publicerad 2012-05-30 22:30:59

Då förstår jag att du inte sprang! Men kul att du kom för att supporta och dricka lite bubbel!

Krya på dig!

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2012-05-31 00:11:40

Och nu kan även jag kommentera. Skönt att akuten finns, men inte alltid vi blir lugnare av det.

Trevligt att ses igen! Vi skippar springandet nästa gång. :-D

Postat av: Lidingömamman

Publicerad 2012-06-01 21:14:29

Hoppas att du känner dig bättre. Skönt att allt var i sin ordning men visst blir man nervös.



I mars fick jag se lite för mycket av akuten. Var inne tre gånger på två veckor och en av gångerna blev det ambulans. Inte kul. Hoppas att du får hålla dig borta därifrån i fortsättningen.



/Lidingömamman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela