Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Snigeljakt

Publicerad 2007-08-08 22:12:53 i Huset - trädgård,

Senaste dagarnas snigeljaktsresultat:

söndag - 59 st, avlivade medelst frysning
måndag - 53 st, infrusna
tisdag - uteblev, var hos svärföräldrarna och kom hem försent
onsdag - bara 29 st, men flertalet klarade sig säkert då jag somnade på soffan och det blev i mörkaste laget

Förra veckan snittade jag ca 65 per kväll, men dessa hällde jag kokande vatten på. Ingen smart idé dock då det luktar pest om sörjan och inte finns det något bra ställe att hälla ut det på heller. Får se om nya metoden är något bättre

Fasen, grannarna mitt emot har inte en snigel, och ändå kryper de på vägen mellan oss. Tror det får bli elstängsel runt dyrgriparna nästa sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela