Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Inredningsdetaljer - Cult mm

Publicerad 2007-10-05 22:12:35 i Huset - vardagsrum,

Idag har jag shoppat mer Cult Design. 
I samband med att jag visar nyförvärven tänkte jag bjuda på några detaljer hemifrån.

image215

Vårt ena vardagsrumsfönster med nya ljusstaken från Cult på plats. Inte riktigt nöjd med hur blommorna hamnar, men det får väl lösa sig. Till vänster lampa från Ljushuset , sedan mina paraplyaralior i krukor från Plantagen (sedan ett år köper jag enbart vita krukor - alla andra byts ut vart efter) några små snidade trägubbar från Kenya (detaljbild nedan)

image216

Ljusstaken är deras 4:a på längden, med vita manchetter. Manchetterna har ett litet rutmönster präglat, och ljusstaken i sig är randig på höjden.

image217


Till köket köpte jag en kvadratisk ljusstake, även den från Cult. Till denna blev det grafitgrå glansiga manchetter.


image218

image219


Andra detaljer i vardagsrummet är min krabba i mässing som väger 10 kg. Tack och lov hade jag vänner som jobbade som "expats" i Kenya, vilket innebar att jag fick transporthjälp hem (jag hade mina 20 kg på flyget - vännerna fick ta hem en 20 fots container...). Krabban står på TV-bänken.

image220


Vi har två stora fönster i vardagsrummet. Där finns förutom blommor. ljusstakar från Cult och lampor även små afrikanska gubbar kring lägerelden

image221

och två ljusstakar, även de från Kenya (helbild och närbild)

        


I köksfönstret har jag ytterligare minnen från Kenya: 3 pärlhöns snidade i acasiaträ.

image224





Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-10-06 04:55:45

Tack för din kommentar.Kul att titta in på din blogg och visst e cult´s saker härliga!? De passar liksom alltid in/rebecca

Postat av: Lotten

Publicerad 2007-10-06 08:51:01

Vad mycket fint du hade! Mitt hem har inte blivit "cultifierat" än.... men de har mycket fina saker! Jag har tittat på ett par krukor med ett spetsmönster som jag tycker är läckra!
Ang gummimattan med pluppar vet jag precis vilken du menar.... och det skulle nog vara himla snyggt! Tål att tänkas på! Vi har en mörkblå gummimatta i köket fast med streckmönstret istället för pluppar!
Ha en bra helg!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-06 09:24:46

Roligt att se lite fina detaljer från ditt hem. Jag älskar Cults fina saker och har en hel del här hemma. Kikar alltid på nytt att shoppa fastän jag egentligen inte får plats med mera....

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-10-06 10:13:24

Kul att dina Keyna-saker äntligen kommer fram igen. Gillar din krabba, så länge man inte slår i tårna i den ;-)
Gillar även Cult sakerna och kanske slår till på en karaff, du vet!

Postat av: Karin

Publicerad 2007-10-06 13:41:44

Vad fint! Då kan du byta ut och ha röda till jul.

Postat av: Karin

Publicerad 2007-10-06 17:29:23

Nej, vi har inte bestämt oss än mer än att vi ska måla och inte tapetsera. Vitt, grått? Jättesvårt.

Postat av: maloppa

Publicerad 2007-10-07 07:38:26

Tack för "fotspåren" hos mig, alltid kul att hitta nya bloggare. Jag älskar oxå Cult men eftersom jag är så velig har jag inte kommit fram till vad jag vill ha av allt vackert *suck*. Har sneglat på den långa ljustaken länge, smart med utbytbara manchetter.... får nog försöka bestämma mig!
Vilken underbar stuga du har *jätteavis*, den ser ju ut att ligga helt underbart.
Va kul att få följa med i hallrenoveringen, vi målade vår o gjorde om en inbyggd garderob till skohylla när vi flyttade in. Skulle vilja måla trappen o dörrarna vita, gillar inte furugult...
Tittar in igen framöver...

Postat av: C

Publicerad 2007-10-07 21:22:40

Åh vad kär jag blev i hönsen! Kanonfina verkligen! Och Cult är aldrig fel; vare sig det gäller inredning eller musik ;) Tjusigt!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-07 21:52:09

Får man ta in sådana där konstsaker från kenya till Sverige bara så där? Gillar Cult Design ljusstaken.

Postat av: alacs

Publicerad 2007-10-07 22:25:49

Anna: Ljuststakarna och "gubbarna" är sådant som säljs på marknaden. Har inte tänkt på att det inte skulle vara tillåtet... Du menar för att det är trä? Kollade på tullverkets sida, och det verkar inte som att jag gjort ngt man inte får :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela