Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Heldag i trädgården

Publicerad 2008-04-26 21:53:10 i Trädgård - vår,

Efter morgonsim med yngste sonen och påföljande klippning av båda sönerna, tog trädgårdsarbetet vid där vi avslutade i torsdags, dvs. mer ogräsrensning...

Har fått för mig att vi ska köpa en vettig kompost, så nu ska smultronodlingen flyttas från högläge ned i en rabatt. Hälften flyttad idag, och resten får bli i morgon.


Köpte tulpaner på trädgårdsmässan i höstas, och så här söta är de.

image357

De främre heter Toronto (blir ca 35 cm) och de bakre Tulipa Turkestanica (vit m gul insida), ska bli ungefär 20 cm. Lustigt nog är de vita bra mycket högre än de rosa?!

image358

De vita är lite annorlunda - ca 5 blommor från en och samma stängel, och ser egentligen inte alls ut som tulpaner.


Köpte violer i "påse" att hänga på väggen förra sommaren. De självsådde sig visst lite:

image359



Avslutade dagen med att påbörja rengörningen av utemöblen. Efter ett par års misshandel insåg jag att enbart såpa skulle inte göra susen, utan jag gick lös på bordet med min lilla slipmus.

image360

Snacka om skillnad! Och fort gick det också. Efter en grundlig rengörning med speciellt teakmedel får det nu torka i natt så kan jag nog olja i morgon.

Närbild

image361

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2008-04-29 22:07:40

Visst är det härligt att fixa på ute?! Då har man hur mycket energi som helst.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-13 22:37:29

Vilka underbara blommor! Längtar efter egen trädgård så man kan vara ute och dona och greja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela