Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

I brist på renoveringsbilder

Publicerad 2008-04-06 22:33:35 i Huset - vardagsrum,

får jag väl ta och visa vardagsrummet i lite ny möblering, plus nytt soffbord! Var på Antikmässan med Lillasyster, och mitt framför näsan knep hon ett teakbord som vi båda fallit för. "Beklagade" mig för svärföräldrarna som vips trollade fram ett bord från vinden. Tackar och bockar!

image349
image350


Och så en vy in i "salongen" där karl-johansmöbeln från mormors barndomshem står. Vårt bokskåp från köket, där vi bl.a. har glas, får tillfälligt bo i salongen i väntan på köksrenoveringen.

image351

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2008-04-09 19:56:38

Jag förstår att du gillade bordet för det var enkelt men samtidigt lite coolt. Kul med sådant som inte alla redan har, eller hur?!

Postat av: Elli

Publicerad 2008-04-11 09:08:19

Hejsan! Så fiiiiiiiiiiiiint ni har!

Har också börjat blogga. Välkommen dit! Snart kommer det fler bilder på vårt hus, det lovar jag :)

Kramar, E

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-04-11 11:27:30

Usch vilken dum syrra du har som snodde bordet framför näsan på dig! ;-) Tvärtom så hade den stått hemma hos er innan jag hade hunnit blinka.

Får trösta dig med mitt jävla renoveringshelvete som aldrig tar slut. Är så trött på det hela att jag nästan kräktes, på riktigt igår. Nu ska jag strax ringa herr "T" och fråga om han bara tänkt lämna allt som det var eller om han tänker komma tillbaka.

Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar tills allt är klart och jag ska bara sitta och....sitta!!!

pok

Postat av: -ME-

Publicerad 2008-04-11 21:38:18

Jag tror ni har samma tapet som vi hade i vardagsrummet! Är det en gammal gammal lintrådstapet? Det är i alla fall samma nyans som vi hade. Ack vad vacker den blev av att målas gräddvit kan jag tala om. Fast sju lager färg sög den i sig.

Snälla Alacs, mejla mig om du-vet-vem, vi måste planera sommaren... info-a-jungbo.se

Postat av: Anna

Publicerad 2008-04-16 09:51:41

Jättesnyggt bord!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela