Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2008-10-03 21:11:46

Låter enkelt och väldigt gott! MEn då kommer jag över vid tillfälle på lite hembakt bröd och tomatmarmelad! :D



Postat av: alacs

Publicerad 2008-10-03 22:06:42

Du bakar så håller jag med marmelad! Men vi måste vänta tills bebis har kommit så vi kan slänga på med en bit chevre oxå!

Postat av: -ME-

Publicerad 2008-10-03 22:19:44

Vad har man tomatmarmelad till? Och går det att göra på gröna tomater? stirrar förtvivlat ut i pallkragarna

Postat av: alacs

Publicerad 2008-10-03 22:37:37

-ME- tror du kan ha tomatmarmelad på samma sätt som till fikonmarmelad dvs t.ex. till en god chevre... När jag googlade efter recept verkade det som de flesta var avsedda för gröna tomater. Minns från när jag var liten att mamma gjorde marmelad på gröna tomater som vi sedan hade till viltkött.

Postat av: Gardenlife

Publicerad 2008-10-04 11:30:15

Det där låter spännande att prova..

Tänkte sylta e gröna tomaterna som inte hunnit mogna!

Trevlig Lördag!

/Janne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela