Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nyår 2008

Publicerad 2009-01-04 09:49:06 i Årstider/Högtider - jul,



God fortsättning önskar jag er såhär ett par dagar in på det nya året.

Här kommer en liten tillbakablick på onsdagens begivenheter. Traditionsenligt firar vi nyår med min syster och hennes familj, samt våra goda vänner U&N med barn. Firandet går av stapeln hemma hos oss, och alla familjer bidrar med varsin rätt.


Traditionen bjuder att vi står för huvudrätten, och i år fick var det Leva&Bo (Expressen) som gav mig inspirationen (eller nja, gav mig huvudrätten, helt enkelt - inte mycket fritt tänk från min sida förutom de ugnsrostade grönsakerna).



   

 


Klicka på bilderna för större format


Efter middagen går vi så smått iväg till en närliggande park och skjuter av vårt eget fyrverkeri - det brukar bli runt 9-draget så att barnen orkar hålla sig vakna, och därefter är det snack i köket fram till midnatt, skumpa och fyrverkeri på balkongen (denna gång sov alla barn) och så rundar vi av fram emot 01. Nyårslöten gavs inga, men som vanligt har jag som intention att leva lite sundare på alla fronter. Får se hur det går under 2009.

Lika trevligt i år som alla andra år - tack mina vänner!!!


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-01-04 11:38:04

Tack för senast, det var en jättegod och festlig middag och kväll!

Du hade dukat så fint och fixat och donat så.



kram

Postat av: Karin

Publicerad 2009-01-04 12:53:30

Låter trevligt!



Vad fint det såg ut med tulpaner.

Postat av: -ME-

Publicerad 2009-01-04 13:30:19

Det låter jättemysigt! Den där röda...runda..? - är det paprika?

Postat av: Elli

Publicerad 2009-01-05 22:34:00

Lät mumma det där! Och snyggaste ljusstaken ever - har en likadan. Förstås. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela