Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Fototriss - Hett

Publicerad 2009-06-14 16:38:49 i Allmänt - fototriss,



Förstår att Helena i Fototrissen väljer ämnet HETT för veckans triss, som ett litet försök att få fart på värmen! För här är det allt annat än hett - lite skillnad mot för 3 veckor sedan då vi ju hade bortåt 27 grader.

Jag fick fundera bra länge på vad jag skulle göra av temat, och är väl inte 100% nöjd, men ja, jag har gjort en liten ansträngning i alla fall. Började med att kika runt på de sidor som redan fanns länkade, för att se om jag kunde finna lite inspiration, men jag måste säga att jag blev lite besviken.

För mig är Fototrissen BÅDE att hitta motiv till temat OCH att presentera bilderna på ett tilltalande sätt. Blev förvånad över hur många som fotat något (eller hittat i arkiven) som är i linje med temat, men där fotot estetiskt är helt otilltalande... Vet inte om det bara är jag som känner så??

Näväl, här kommer min tolkning av HETT.


HETT om öronen, och andra väl valda delar av kroppen, kan det bli om man sitter för nära elden,
som dessa små Masaaigubbar snidade i trä




HETT om öronen, men kanske mest i gommen, kan det bli av lite fransk Calvados




Även dessa tillbehör sätter fart på smaklökarna och fel doserade göra det rejält HETT




Mina övriga bidrag i epitetet Fototriss finner du här


.

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-06-14 17:07:21

Här var det hett. Snygga bilder och bra tolkning. Den översta sticker ut lite mer.

Postat av: Famos/Menageriet

Publicerad 2009-06-14 17:36:46

Här varé hett vill jag lova!

Jasså! Du har haft 27 grader. Nja, det är lite för hett för mig. 18-23 räcker, så Afrika är inte nå´t drömställe för mig.

Däremot var Dina Masaaier suveräna och får bli min favoritbild.

Ha en fin vecka!

Postat av: Majsan

Publicerad 2009-06-14 18:37:17

Vilka underbara bilder. Den med masaigubbarna blir min favorit efter övervägande.. :)

Postat av: lilalili

Publicerad 2009-06-14 22:08:13

Underbara heta bilder där gubbarna på den första blir min favorit!

Hoppas du får en skön vecka! Kramis

Postat av: Photo By Roger

Publicerad 2009-06-15 08:39:22

Snygg triss, gillar också grabbarna runt elden.

Postat av: Fotorutan

Publicerad 2009-06-15 10:42:59

Gillar den första bilden av din triss.



Tack för kommentaren hos mig.

Ha en fin dag!

Postat av: Inspirera Mera

Publicerad 2009-06-15 13:18:10

Vilken härlig tolkning av temat!

Kram Sandra

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-06-15 13:22:30

Vilka fina bilder . Jag finns i Tibro ,Skaaborg,Västergötland. (Du undrade på min blogg.) Idag försvann solen .



Kram Anna-KArin

Postat av: Bosse

Publicerad 2009-06-15 20:47:15

Ursnygga bilder och hett så att det förslår. Tack för kommentaren hos mig,

:-)

Postat av: Karin

Publicerad 2009-06-15 21:15:13

Tack för blomtipsen!

Postat av: Jah Hollis

Publicerad 2009-06-15 21:58:01

Det var heta grejor det och calvadosen verkar mest lockande för min del just nu. :-)

Postat av: Annika

Publicerad 2009-06-18 19:05:14

Tabasco är hett. Det gillar jag :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela