Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Här har jag varit

Publicerad 2010-12-01 20:03:19 i Personligt - 30 dagar,


Del 14

Vad hade jag på mig idag - utgår / utbytt mot Här har jag varit. Eftersom kläder inte tar
så stor plats inom min intressesfär, så känns det tokigt att skriva om samma sak en gång till.
Alltså gör jag inte det.

Istället norpar jag en rubrik som jag dök på häromdagen hos en blogg som oxå körde 30
dagar - något modifierat. Det blir alltså Här har jag varit idag.


England, Skottland och Irland
> första gången som 12-åring när jag besökte affärsbekanta till pappa i 3 veckor
> tillsammans med mamma och syster för att fira mammas 65-årsdag. London 4 dagar.
> 2 gånger när syster bodde i Milton Keynes
> påväg till Kenya
> Dublin och Edinburgh på våra Kristihimmelfärdsresor. Antingen enbart syrran och jag.
Eller med kompisar.

Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Italien, Norge, Österrike
> Tågluff och andra resor. Till släkt och vänner. För fest. För bröllop. Skidor.

USA/Kanada
> Som utbytesstudent 83-84. In the middle of the corn fields - dvs. Minnesota. Hos en
familj jag fortfarande har kontakt med.
> På återbesök 87, då en månad i bil, buss och plan med syrran. NYC, FL, CA, CO, MN.
> På återträffar med high school - 10 år 94 och 25 år förra sommaren
> Kanada med AIESEC.
> 3 ggr NYC med syster, och systers man. I vår bär det av igen.

Polen, Indien, Nepal, Hong Kong, Kina, Filippinerna, Thailand, Australien,
Nya Zeeland, Indonesien, Thailand

> Nästan 7 månader med 8 kg ryggsäck som bagage. Med lillasyster. Vilken resa!!!
> Jordbävning i New Dehli, råttor stora som hundar i Varanasi, likbål vid Ganges
> Trekk i Nepal. Magsjuka. McDonalds i Hong Kong. Och 1 dag för mycket i Kina.
> Underbara Boracay på Filippinerna. Stadskupp i Manilla. Växlingsluring.
> Bangkok, Chang Rai, påtända flodguider, Koh Samet, Koh Samui, uppskurna rygg-
säckar. Tempel. Kungens födelsedag. Mekhong. Julafton på stranden. 5 veckors paradis.
> Nyår med föräldrar och utbytesvänner i Australien. Historical landmarks. Great ocean
road. Rundtur på norra ön på Nya Zeeland. Geisrar fyllda med tvål. Buss på sydön.
Bungy jump.
> Bali. Döskallar i öppen grav. Blått hav. Batik. Vulkaner. Yogakarta. Jakarta.
> Bangkok med My House Guest House. Bananpannkakor. Middag 25 bath. Singha.

Finland, Danmark, Sri Lanka, Estland, Belgien, Frankrike, Malta, Spanien, Kanada
> Med AIESEC var ingen plats omöjlig.
> Konferenser - stora och små.
> Vänner för livet

Kenya, Tanzania, Sydafrika
> Med AIESEC som trainee - skulle vara där 6 månader. Hemma efter drygt 3 år.
> Nbi, Masai Mara, Nakuru, Mombasa, safari, masaiier, påskjutning, vänner för
livet, Out of Africa, GT, country club, local market, pot holes, vita stränder, Lamu,
Naivasha, Sweetwaters, Mt. Kenya
, jeep, rice & dhal - byter inte bort en dag därifrån!!!


Längtar du bort ibland?


.


Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-12-01 20:31:36

Jösses! Vad du har rest. Så kul. Jag längtar bort tillbaka till Indien bland annat. Ett fascinerande land.

Postat av: Dandy

Publicerad 2010-12-01 21:52:22

Har faktiskt funderat på en s.k. klassisk Afrikatour... Bläddrat i en hel del kataloger, frågat en hel del bekanta. Är dock insöad på att göra det "Hemingway-style"...(jag vet, jag vet...).



Har du några ytterligare rekommendationer? Tacksamt :)

Postat av: malve

Publicerad 2010-12-02 09:13:23

Vad äventyrlig du har varit! Själv har jag aldirg haft någon större längtan att "se världen". Men nu börjar det pocka på... Har så smått börjat skissa på en europaresa tillsammans med A och barnen i sommar.

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen II]

Publicerad 2010-12-02 13:54:27

Åh vad du hunnit resa! Underbart! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela