Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Förlorade id-handlingar * 2

Publicerad 2010-02-16 22:05:07 i Allmänt - irritationsmoment,


En olycka kommer sällan ensam.

Körkortet försvann på en parkering öster om stan. Upptäcktes inte förrän senare. Tänkte att jag nog klarar mig på passet ett tag.

Hem för att plocka fram passet. Hm. Det las undan i samband med visningen av huset. På ett mycket bra ställe. Hemligt som tusan. Så himla hemligt att jag inte själv hittar det.

Nu måste jag alltså beställa nytt körkort. Det går inte att vara id-lös. Foto - 150 kr. Körkort - 150 kr.

Passet får vänta ett tag. Det måste ju dyka upp. 15 mars är deadline. Sedan måste jag fixa nytt pass. Inte bara ett pass. Hade visst barnens pass där oxå. 4 * 400 kr.

Det känns som att jag spenderar pengar på fel saker för närvarande....


Har du tappat något av värde på sistone?


.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-02-17 09:42:17

Jag har haft bort ett jättefint silverhalsband som jag fick av min man på min förra födelsedag. Senast det sågs till är på ett foto från i början av juli, så det har hamnat rätt i flyttlass osv. Har blivit ett av hjärnspökena som dyker upp när man är vaken mitt i natten. Grrrrrrrrrrrrrr.

Men jag har tappat bort fina saker förr, som oförklarligt dykt upp senare, så jag väntar....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela