Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Att göra

Publicerad 2010-01-12 20:17:43 i Ny framtid - blandat,


uppdaterad 2010-01-16, mitt på dagen

Finns en hel del att göra innan söndagens visning. Frågan är hur jag ska stolpa upp listan? Per rum? Per typ av aktivitet? Efter prioritet? Eller när i tiden?

 

Ska jag ta det efter aktivitet? Nej, då får jag springa som ett skollat troll mellan rummen. Känns hafsigt. Bättre att kunna stänga en dörr och konstatera att det är klart. Tror jag.

 

Prioritet? Nja, allt som hamnar på listan måste göras. Finns liksom inget val.

 

När i tiden? Inte heller bra. Det finns några grejer som måste ske innan i morgon bitti, men annars är det fram till lördag kväll som gäller. Och så något sista avslutande på söndag morgon förstås.

 

Tror faktiskt det får bli per rum. Beta av vart efter. Utom förstås riktigt uppenbara aktivteter som är lika bra att göra i ett svep, som att vattna.

 

Har jag missat något uppenbart? Helt ok att lämna kommentar om detta!

 

Var

Vad

Status

Mitt sovrum

Bädda rent; vita lakan - söndag

 

Mitt sovrum

Svart matta i klädkammaren - onsdag? -> jädrans vilket lyft det blev!!!

.     OK

Lekrum

Leksaker undan från golvet - omgående

.     OK

Lekrum

Skrivbordet tömt

.     OK

Lekrum

Jordgloben ned i källaren

.     OK

Killarnas sovrum

Bädda rent; svart/vitrutiga lakan - onsdag

.     OK

Killarnas sovrum

Alla extrakuddar under A’s säng

.     OK

Killarnas sovrum

A’s liggunderlag ned till källaren - onsdag

.     OK

Hallen uppe

Alla extratäcken etc ned i låren

.     OK

Badrum uppe

Nya handdukar i vitt och turkost – japp, jag har sett vad vårens färg är! - lördag

.     OK

Hallen nere

Prylar till källaren

.     OK

Hallen nere

Prylar i lådor

.     OK

Hallen nere

Kläder till källaren

.     OK

Badrum nere

Lägga undan endel av E’s kläder

.     OK

Badrum nere

Byta fläkten (inte jag) - utgår, krävde borrning i kaklet, så det får vara

.     utgår

Vardagsrum

Puffar bort (källaren?)

.     OK

Bibliotek

Lådor bort

.     OK

Matplats

Gamla blommor slängs eller ner i källaren (gäller även hallen)

.     OK

Matplats

Nya krukväxter - lördag

.     OK

Matplats

Julstjärnor bort

.     OK

Kök

Adventsstakar bort

.     OK

Kök

Hyllor tömmas på saker – tavlor dit

.     OK

Passage

Hängmappar bort - lördag

.     OK

Källaren

Dreva sprickan i kallförrådet (inte jag) - onsdag

.     OK

Källaren

Strömvredet i sportkällaren (inte jag) - onsdag

.     OK

Källaren

Röja i gästrummet

.     OK

Allmänt

Vattna

.     OK

 

Jasså, du tycker att städning generellt saknas? Nej då, den fixas under morgondagen. När jag är på inskolning med Ebba.

 

Listan uppdateras varefter det händer något :)

 

Vad står på din att-göra-lista?

 

.

Kommentarer

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-01-12 21:01:36

Min tanke är att mycket ska till källaren. Hur ser det ut där? Kommer folket på visningen gå ner i källaren, för i så fall är det bra om det ser ok ut där med.



Annars verkar du ha fått med mycket.

Stort lycka till i helgen!

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-01-12 21:14:04

Ja, en hel del ska till källaren, mest för att det hör hemma där :) och därmed har en plats där...



Annat ska packas undan i flyttkartonger och ställas i vårt förråd.



Men tack för tankarna - det är viktigt att det ser luftigt och ordnat ut, det är jag medveten om.



Tack för lyckönskningen!

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-01-12 22:09:34

Jo, tömma bort är bra. Nån ny blomma, typ ljusrosa tulpaner lite spretigt i en vas? Inte språjlans nyköpta, stela utan sådär mjuknande nonchalanta som du köper redan imorrn och låter stå framme. Ser inte så uppstyltat ut men ger fräsch vårkänsla. Allt julgrejs bort förstås och sen vet jag inte om du har foton framme som kanske ska ställas undan också? Det är ju meningen att köparen ska kunna se sina egna grejor i ditt hus.



Hoppas nån blir bara dökär, helst ett par tre familjer, och att de bjuder över varandra så det ryker!

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-01-12 22:26:05

-ME- Tulpaner tror jag jag fixar på fredag och ljusrosa är redan bokat :)



Julen är utstädad - det sista ryker nu! Foton på barnen har inte kommit upp sedan vi renoverade trapphuset, och det var bara där vi hade några.



Japp, 3 dökära familjer är precis vad vi vill se :)



Tack för input!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-01-12 23:15:06

Oj, du har legat i under kvällen. Att du ens hinner blogga ;-)



Små detaljer som visar att den som bott där är omtänksam och tagit god hand om huset. Som bryr sig om hur det ser ut utan att det blir överdrivet.

Gillar inte när det är superstylat. Det ska synas att någon bor där också.

Självklart bort med personliga foton och sånt.



Stort lycka till. Hoppas på några riktigt intresserade familjer på söndag! Önskar vi kunnat...

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-01-13 16:06:35

Det ska lukta nybakat! Varför inte smälla in en plåt kanelbullar precis innan du går? Stäng av ugnen och ta sedan ut dina skorpor, haha!

Nej, skämt åsido, ingen stress... men jag tror det skulle funka i ditt fina kök.

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela