Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Premiär för Efterbilder!

Publicerad 2010-06-15 17:48:13 i Freja - kök,


Japp, tillslut är det så dags för några efterbilder. Lägger in förebilderna oxå, så är det enkelt att jämföra.

Eftersom övriga huset ser ut som en tornardo dragit fram, får det bli en liiiten titt i köket. Och bara på ena sidan. Mer kommer, men som sagt, en liten röjning behövs först. HÄR finns ytterligare inlägg om gamla köket och planeringen.








Väggen in emot köket är borttagen, golvet utbytt mot Marmoleum Click i färg Raven, och taket målat vitt.

Köket är IKEAs Solär och med start längst bort i bild har jag ett 40 cm högskåp (skafferi), 2 * kyl/frys från Husqvarna, 60 cm brett jalusiskåp och 3 st fläktskåp 60*57 cm. Underskåpen är 80 cm breda lådskåp. Det som saknas här är täcksida vid fläktskåpen, både på sidan och under, samt3 spottar under samma skåp. Elen är framdragen och switchen sitter i jalusiskåpet.

Bänkskivan är en Virrvarr silver 30 mm tjock.

Tapeten är ur ECOs serie White, och den börjar i vardagsrummet och fortsätter sedan in i köket. Med största sannolikhet ska jag sätta upp en glasskiva upp till halva höjden, men har inte bestämt mig än.

Sådärja, då är det väl bara att fortsätta att röja och fota :)


Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-06-15 20:20:04

Fint!



Förebilden ser ut som mitt kök - förutom att jag har en dörröppning där du har fönster och en apful plastmatta på golvet. I matdelen har jag tapeter som sonen en dag i vintras satt djupt försjunken i och sedan sa: hmmm, den liknar snö som en katt har pinkat i. Och jag som tänkte att jag kunde vänta ett tag med att göra om...nu tänker jag ju bara på kattpiss när jag äter frukost- hur kul är det???



Så med andra ord - härligt att inspireras av dina före och efterbilder :-)

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-06-15 20:32:48

Vad fint det blev! Funderar själv på Solär till köket när det ska bytas plus att ha mörkt golv. La du golvet själv? Och i så fall, var det svårt?



Linda

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-06-15 22:07:48

Superfräscht! Så snyggt!

Postat av: carina bronge

Publicerad 2010-06-16 07:54:52

schnyggt! skönt att det rullar på tänker jag. kramis

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-06-16 09:17:17

Oh I like! kan inte föreställa mig att bo och leva med det där gamla standardköket hu. Så mycket mysigare, fräschare och hemtrevligare nu.

Bra jobbat! Ser framemot fler bilder :-)

Postat av: kompisen C

Publicerad 2010-06-16 14:35:12

Oh, så fint du har gjort det!

Postat av: caroline

Publicerad 2010-06-17 00:38:46

Blev verkligen superfint :), blir lite avis.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-06-21 15:36:58

Åååh vad snyggt!!! Längtar som en tok tills vårt är färdigt. Men det är låååångt dit. Kram

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-07-01 12:49:45

Malve - tack :) Kattpinkad snö låter inte som någon hit...



Linda - hade Solär i förra köket oxå (och där blev jag ju inte så gammal efter renoveringen..) och är så himla nöjd. Golvet är ett klickgolv, och nej, jag la det inte själv, men det verkar inte vara så svårt.



Hallakulle - tack! Du får komma över och se det live någon dag. Det är bara att plinga på!



Carina - tack. Men jag är så avis på ert stora fina kök! Lite skillnad mot 9 kvm.



Cornelia - tack. Mer bilder kommer. Ska införskaffa, och sätta upp, fläkten, och en bänkskiva, så är det så gott som klart sen.



C - tack! Synd att du inte hade möjlighet att se det live.



caroline - tack! ja, jag är himla nöjd :9



Ann-Louise - tack! Ser fram emot bilder från ert nya. Svarta vitvaror är himla snyggt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela