Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Höstlovsstress

Publicerad 2010-11-02 10:48:30 i Personligt - barnen,


Thailand och Kanarieöarna. Eller möjligtvis Egypten. Vet inte hur många av barnens klasskamrater som åker iväg på höstlovet? Men det är tomt på Fritids, av barnen att döma.

De är inte på Fritids mån-ons iaf. Vi har haft stort födelsedagsfirande i dagarna 3 och besök av mormor och morfar. Utflykt till Vasamuseet och Cosmonova. Middag på restaurang. Mys med familjen. Det går verkligen ingen nöd på barnen, men jag kan ändå inte låta bli att känna av stressen att man MÅSTE GÖRA saker på lovet. Ge barnen upplevelser.

Med 3 i varierande ålder är det inte helt enkelt att komma på något som passar. Förra året, är E var baby, var det enklare. Hon hängde liksom bara med. Nu är det mycket egen vilja på unga damen, för att inte tala om allt spring i benen och pillerill på de små fingrarna.

Nu är det dax för familjeråd. Så att vi åtminstone får 2 som får göra något de vill. E får hänga med. Hon är nog glad åt det oxå, men ändå...


Vad roar ni er med på lovet, ni som har ett?


.

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2010-11-02 12:03:50

Låter som härligt höstlov i mina öron. Här jobbar och är vi på fritids hela veckan lång. Berätta för dina barn och de stackars barnen i Göteborg om de snackar om Egypten:)

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-11-02 16:04:04

Och enligt en färsk undersökning vill barnen i fritidsåldern helst vara hemma och slappa. Jag läste om det i DN för någon dag sen. Mina tonåringar vill inte göra något, dessutom är de hos sin pappa så jag slipper tänka på ytterligare fem dagars lunch och middag. DET tycker jag är skönt.

Postat av: Hildur - fixa&dona

Publicerad 2010-11-02 19:29:02

Här jobbar vi och står i hela veckan. Barnen går på dagis och fritids som vanligt. Sonen tycker att det är bästa fritidsveckan på året. Inte behöver man sitta still som i skolan, kompisar att leka med hela tiden, bowling och simning. Men på fredag slutar jag tidigt så då blir det en riktig myskväll tillsammans med barnen!

Postat av: malve

Publicerad 2010-11-03 08:36:21

Mina barn älskar när vi inte gör något speciellt utan de kan gå hemma och mysa samt leka med kompisar mest hela dagarna.



Mina barn var på fritids igår och det var toppen: heldagsutflykt där de grillade hamburgare m.m. I eftermiddag är min mamma barnvakt och i morgon får vi se hur det blir...om jag har jobb eller inte

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-11-15 22:30:36

Höstlovsfacit => det blev riktigt bra. Utan alltför stora åthävor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela