Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

"Nej, jag är i stan"

Publicerad 2010-10-27 22:36:31 i Personligt - välmående,


Varför? Varför berörs jag så mycket efter snart 1,5 år? (här sis, kan du sluta läsa. Eller åtminstone inte kommentera)

Insåg vid en snabb koll i kalendern att jag ska vara i Frihamnen absolut senast 09.00 i morgon. Innan dess ska jag lämna 1 barn på dagis och 2 i skolan. Och åka pendel, t-bana och buss (garanterat snabbare än bil). Helst hinna utfodra de små. Kanske klä på mig? Pendeln går 7.57. Jag måste alltså lämna dagis/skola senast 7.45.

Kom på den brillianta idén att fråga barnens pappa om lite hjälp (händer normalt sett INTE).

"Nej, jag är i stan". = bor hos henne.

Jag borde verkligen absolut inte reagera, mer än konstatera att jag får fixa morgondagen själv. Men jag gör det. Kunde han inte bara sagt att han har morgonmöte i city kl 8.15, och därför inte hinner. Nej då, rub it in.

Jag vet att det är över. Jag ser tom fram emot 27 december. Men lik förbannat kan jag inte koppla bort. Tänk den dagen jag kommit lika långt som Anguin. Jag vill inte påverkas av hans handlande. Av vad han gör (när det inte rör våra barn). Släpp mig fri! Jag orkar inte bli påverkad. Det tar för mycket energi.


.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-10-27 23:24:20

Ja det gör ont. Men som tur är går det över. Och den 27:e är ett steg närmare den känslan.

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-10-28 08:00:56

Men du. Det går upp och ner för mig också. Ofta går det ner - alt beroende på vad exet har för sig och vad hon säger till mig.



Igår ringde hon och frågade om jag inte kunde ta Prinsessan en extra dag för att hennes flygbiljetter skulle bli billigare om hon åkte hem från nya mannen en dag senare. Illa nog där - men hon började resonera och förklara hejvilt, så jag fick avbryta henne och säga att hon inte behövde göra några utläggningar. Det kändes så klart så där kul.

Postat av: MK

Publicerad 2010-10-28 20:39:27

Klart det gör ont. Karlar är inte kända för att vara finkänsliga...som tur är finns de som är det!!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-10-28 21:08:09

Jag läser allt men lovar att inte kommentera detta på annat sätt än såhär! ;-)

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-11-15 22:26:09

Tack.



Inte för att det hjälper att det gör ont hos fler, man det tröstar lite att man inte är ensam.

Postat av: Syvermathilde

Publicerad 2012-04-06 09:59:23

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela