Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Här är jag! - Vem är du?

Publicerad 2010-09-09 23:19:16 i Personligt - jag själv,


Jag!!!

*   40+, värmländska i förskingringen (Stockholms ytterområde), separerad sedan någon gång 2009
*   3 underbara trollungar bor hos mig halvtid - A snart 9, H drygt 7 och E som fyller 2 om några veckor
*   civilekonom och gymnasieingenjör i botten; nu konsult inom verksamhetssystem och projektledning
*   renoverar, lite själv och en hel del via handyman, mitt radhus från 60-talet
*   läser chic lit, kriminalromaner och reseskildringar, plus en uppsjö inredningstidningar
*   tillbringar delar av helgerna vid fotbollsplanen/bandyrinken
*   tycker om att snacka över en fika
*   älskar thai och italienskt, att äta
*   tycker sydafrikanska och australiensiska viner smakar bra!
*   har en toppenfin syster med två goa ungar som bor alldeles runt knuten => Lycka!
*   har hoppat bungyjump i min ungdom, och rest ett halvt varv runt jorden
*   har cert i dykning och ett jsm-guld
*   bloggar om livet i stort och smått, dvs. en del skilsmässotankar, barnliv, renovering

Du???

Vem är du som läser här? En liiiten kommentar skulle värma så! Några av er är bekanta, men resterande 70-80 läsare varje dag???


.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-09-10 07:35:11

- Man, strax över 30.

- Exilskåning i Småland.

- Har en dotter på snart fyra år.

- Arbetar som chefredaktör på en tidning.

- På fritiden sysslar jag med hantverk och matlagning. Jag försöker bli bättre på att baka - jag saknar helt talang på den fronten.

- Jag läser historisk facklitteratur, och då andan faller på också historiska romaner och olika former av fantasy.

- Jag är förtjust i god öl.

- Har en gång i tiden försörjt mig som fakir och har en andraplats i SM för sushikockar.

Postat av: Dumpad

Publicerad 2010-09-10 08:18:45

- Kvinna 35 år

- småläning

- två pojkar på 10 och 8 år

- precis börjat min resa i skiljsmässovärlden

- positiv och aktiv

- har två hästar

- övrig tid går åt fotbolls/ishockeyträning

- lyssnar väldigt mycket på musik

- jobbar som ekonomiansvarig

- älskar god mat och god dricka och har turen att ha de rätta generna och slipper tänka på vikten :)

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-09-10 09:00:12

-Kvinna 40 år

-Göteborgare med hjärtat i Bohuslän

-Sambo sedan 20 år, två pojkar på 10 och 7 år

-Jobbar som intensivvårdssjuksköterska natt på Sahlgrenska.

-Älskar italienska köket men har aldrig varit i Italien

-Positiv och glad för det mesta

Postat av: Louise

Publicerad 2010-09-10 10:07:06

Göteborgare, kvinna, 33 år, mamma till tre, studerande, bakande feminist, fd fotbollshatare som med glädje lägger många timmar i veckan vid fotbollsplan, disträ, plöjer böcker i stora högar dock mest facklitteratur för tillfället, drömmer om stillhet och att segla jorden runt.

Postat av: AK

Publicerad 2010-09-10 10:43:08

- 46-årig kvinna skild sedan början på 2010 efter 27 års bekantskap

- Går igenom en känsloresa o känner inte igen mig i bloggarna då jag både lämnade o blev lämnad...

- Två vuxna barn utspridda i världen

- En hund som håller igång mig i naturen

- Ett jobb som kräver sitt både tidsmässigt & tankemässigt. Blivit befordrad till v/vd men motivationen inbefinner sig inte

- Bor i nyinköpt hus med många planer

- Börjar förstå mig själv o mitt temperament men förstår inte mitt ex

- Vill leva o vara glad... letar förtvivlad

- Läser bloggar o böcker om välmående men blir inte klokare

- Börjar åter drömma o lugn o ro samt ett liv efter detta



FRIDFULLT = STILLSAMT BERUSAD

Postat av: Eyla

Publicerad 2010-09-10 11:06:42

- 40+ kvinna boende i södra sverige.

- tre barn, 2 pojkar en flicka , alla i tonåren.

- jobbar med juridik

- Älskar heminredning och mode

- 2 underbara systrar att luta sig emot

- läser och lyssnar på allt

- bedragen av maken men på god väg tillbaka

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-09-10 11:11:41

Kvinna 35 år

Mammaledig lärare

Norrlänning

Bor vid havet

Sambo

Har 3 fina flickor, 8 år, 6 år, 2 månader

Inredningstokig, shopoholic, häxan surtant men ganska bra ändå.

Musik: schlager, EMD, Darin, Ola, m.m Har alltid gillat boybands.

Läser: Camilla Läckberg+inredningstidningar+bloggar

Postat av: Maria på Ekollonvägen

Publicerad 2010-09-10 12:53:07

Tjej på 37 år :-)

Läkarsekreterare

Nobergsbo från början men nu Sollentunabo

Sambo med två barn (Lilla N 5 år och Liten M 2 år)

Är så glad över att jag träffat dig och din fina familj :)



Kram

Postat av: Mary

Publicerad 2010-09-10 13:49:46

- Snart 35 år, kvinna.

- Gift

- 2 kids, 5 och 2 år gamla.

- Pedagog som drömmer om pappersarbete

- Älskar att åka slalom!

- Dricker gärna ett gott Amarone.

- Bor i villa och är totalt ointresserad av trädgårdsarbete!

- Går gärna och ser hockey.

- Älskar sushi och surströmming.

- Ska köpa husvagn och vintercampa så nu blir det skidåkning varje helg. :-)

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-09-10 15:47:50

-Lillasyster till bloggerskan

-41 (litet tag till)

-Gift med engelsman sedan snart 9 år (tillsammans i 15 år)men särbo då mannen bor och jobbar i England....

-2 barn, storebror J 8år och lillasyster E 3år

-Bor i radhus

-Kör Peugeot 307W

-Har även jag hoppat Bungy och rest halva jorden runt ;-)

-Säkert varit bortåt 60 gg i England (vill inte tänka på alla biljettpengar)

-Älskar god mat, gärna franskt/italienskt/thai men inte på samma gång.

-Älskar även fish ´n chips, yorkshire puddings och bangers ´n mash

-Favoritrödvin är Roodeberg

-Är rätt duktig på att laga mat

-Är fantastiskt bra på att vara heltidsmamma, yrkesarbetande, radhusägande mer eller mindre ensamstående mamma med allt vad det innebär.

-Är fantastiskt glad över att ha min syster ett stenkast härifrån och minst lika glad över mina toppen syskonbarn.

-Spenderar sommaren i vår timmerstuga mitt ute i skogen och då och då nere på Rivieran i föräldrarnas våning.

Är värdelös på krukväxter

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-09-10 16:14:10

- 35 år och bor i Uppsala

- Gift, men gick nyligen igenom en större kris...

- 4-åring och en bebis i magen.

- Jobbar som konsult inom Mark, Miljö, Berg och Vatten - branschen.

- Älskar allt som har med renovering och inredning att göra, fynda på loppis och även träna (när jag inte är gravid).

_Gillar verkligen din blogg! Särskilt renoveringsinläggen (mer före- och efter bilder!) och när du bjuder på dina tankar kring din skilsmässa. Hoppas på att du ska må lite bättre snart.

Postat av: Marie

Publicerad 2010-09-10 17:22:23

Jag är 49 år och har två vuxna barn och en 17-åring. Bor vid havet i Gbg. Har en del erfarenheter liknande dina. Tack för att du delar med dig!

Marie

Postat av: Em

Publicerad 2010-09-10 19:29:47

-25 år, bor i Solna, uppvuxen i idyllisk förort till Stockholm

-nybliven sambo i tillsammansköpt bostadsrätt

-precis börjat jobba på mitt första ingenjörsjobb

-har många tankar om att bli vuxen på riktigt, vad livet ska komma att innehålla, vad jag tycker är viktigt och förstå hur jag ska välja och vad valen får för konsekvenser...

-längtar efter barn, men det får nog vänta några år

-har bott ett år i frankrike

-läser många olika böcker, och också bloggar, de flesta av skribenter som är lite äldre än mig och i andra situationer i livet, som din; genom att läsa upplever man världen!

Postat av: Tingeltangel

Publicerad 2010-09-10 20:06:10

Jag känner mig lite som om jag klampar in här. Men jag blev så berörd av det du skriver och jag tar mig friheten att efterkomma din uppmaning.

- kvinna, 40+

- har två underbara döttrar, 13 och 16 år

- skilde mig hösten 2009 efter att ha gått igenom vad jag upplever som helvetet på jorden

- döttrarna bor heltid hos mig; vilket är både underbart och tragiskt

- arbetar som jurist

- bor strax norr om Stockholm

- älskar bl a att skriva och fotografera

- bloggar också, men skriver sällan om separationen

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-09-10 20:06:21

- 28 år från finnbyn i Finland

-gay och fnittrig

-älskar att underhålla

-älskar att skriva

-älskar att läsa välskrivna bloggar som din

- petar mig i näsan när ingen ser

Postat av: Mia

Publicerad 2010-09-10 21:07:08

- 46 år från Södra Sthlm

- Separerad sen april 2009 efter 18 år tillsammans. Var först den som lämnade men blev till slut den som blev lämnad/ dumpad

- Två tonåringar (son dotter 17 + 18 år) på heltid

- Älskar att laga mat o lyssna på musik

- Borde blogga och skriva av mig men läser andras istället

- Har det turbulent med exet= dålig kommunikation och dålig kontakt våra ungar.

- Har en stor familj som jag umgås mycket o gärna med (3 systrar).

- Försöker hitta tillbaka till livet, flörtar och glädjen.

Jag är på gång!

Tack för att du delar med dig!

Postat av: maria

Publicerad 2010-09-10 21:33:43

* 31 år bor i centrala sthlm och uppvuxen i sthlms skärgård

* sambo och 2 barn, A 4år och A 1 år

* ekonom jobbar på ett fackförbund

* renoverar 4 rok sen 2 år tillbaka, gör allt själv så det tar sin lilla tid. Sambon har tummen mitt i men är bra på att städa ;-)

* älskar båtlivet, har en motorbåt vi semestrar med

* dricker cola zero eller vattenn

* intresserad av inredning, gillar vitt :-)

* bantar nu igen, 4 gravkilon kvar

*klistrad framför True Blood

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-09-10 22:30:14

Tror du har rätt bra pejl på mej men ändå... :)



* 39, infödd Stockholmare men sen åtta år utflyttad till Enköping

* 2 kottar, J som är 9½ och R som blir sju om en vecka.

* fil kand+ med nordiska språk som huvudämne, egenföretagare inom tre skilda branscher. Pluggar dessutom teologi på heltid.

* renoverar makens föräldragård som är från tidigt 1900-tal med klara inslag av plastigt 60-tal där vi inte hunnit röja

* läser mest facklitteratur men gärna kriminalromaner och Harlequin däremellan för att jämna ut soppan i skallen lite

* älskar asiatisk mat och italienskt, har däremot svårt för indiskt och grekiskt

* är usel på att dricka alkohol men gör tappra försök med Islay-whisky och sauternesviner.

* bloggar ruggigt ojämnt, nu är det ett par månader sen sist. Det kom liksom ett liv emellan.

Postat av: Nettan

Publicerad 2010-09-10 22:51:13

*36 år, skåne, gift

*3 underbara trollungar; 2 Pojkar och 1 liten tjej

*arbetar som HR-konsult, nu mammaledig

*bor i 70-tals hus med massor kvar att renovera

*läser Alfons, Kråke just nu (var tid har sin charm..)

*tillbringar också en del tid vid fotbollsplanen/simskolan

*gillar också, thai, italienskt och grekiskt

*en kall chardonnay gillar jag, annars helst öl

*har 70 mil till min syster. :-(

*har pluggat utomlands 1, 5 år

*jag älskar att simma och har tränat simning en hel del, men dyka skulle jag aldrig våga..(är imponerad av er som fixar det)

*bloggvärlden är ny för mig, tror jag snubblade in på din blogg när jag googlade min dotters namn (lilla E)...



Gillar ditt härliga sätt att skriva :-)

Postat av: Tjäran

Publicerad 2010-09-11 09:33:33

40 år, 2 döttrar en 7-åring och en bounusdotter som är 16.

Lämnad och bedragen 2 gånger av samma man inom 1,5 år efter en 11 år lång relation. Exet flyttat 60 mil bort, vi skulle flytta tillsammans allihopa men så blev det alltså inte.

Har haft en lång, djup kris men är en bit på väg nu. Faller fortfarande men inte lika djupt längre.

Bor i stort hus utanför en mellanstor norrländs stad.

Arbetar som kommunikationsansvarig.

Tjäran är den svarta kladdiga tjära som ligger runt mitt hjärta.

Postat av: MG

Publicerad 2010-09-11 15:48:42

37 år, kvinna

1 dotter

Bor på västkusten

Pedagog

Haft en lång, utdragen relationskris efter att ha varit ihop i 20 år.

Gillar bubbel, italiensk mat kläder och inredning.

Gillar din blogg och ser fram emot att se nya bilder från huset :-)

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-09-12 09:19:56

- 38 år, skåning som återvänt till skåne.

- Har importerat en man från Stockhlmsområdet, vi har hängt ihop i 9 år och vi har en snart 5-årig dotter.

- Mitt jobb är min hobby och min hobby är mitt jobb. Text, bild, kommunikation.

- Ständig renovering i vårt hus från 1939. Vill helst att alla lister ska vara lika och önskar att vi var på den nivån, men just nu rasar innerväggarna nästan av sig själva. Önskar att jag hade din handyman... ;)

- Har en ytlig publik blogg, men också en anonym där jag berättar om min hälsoresa - lyckades gå ner lite mer än 20 kg förra året och har arbetat mycket med min mentala inställning till livet, hälsa och relationer.

- Tar gärna en fika med dig igen nästa gång du är i Lund, det var verkligen som att träffa en gammal vän!

Stor kram och tack för att du delar med dig i din blogg! :)

Postat av: Saga

Publicerad 2010-09-12 10:34:27

- 36år, icke skåning som bor i Skåne.

- Har en "pojkvän" (eller kanske mera "gubb-vän", han är ju 42 år!) i Lund, hänger där varannan vecka

- Jobbar som chef på mindre företag med 20 anställda, bor i 70 tals villa i centrala Malmö med mina kids (varannan vecka)

-Önskar mig en bonusfamilj ;)

-Livet är nu mera för det mesta fint och ljust,snart 2 år sedan skilsmässokaoset.

Kram och tack för din blogg! :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-09-13 18:11:41

* 31-årig Trosatjej som blev Stockholmstjej för 10 år sedan.

* 2 underbara barn. T snart 2 och C 9½ månad.

* florist som blev webbdesigner som blev säljare i klädbutik, som blev dekoratör som återigen blev webdesigner som nu sadlat om och skall börja plugga ekonomi. Velig? JAG?? ;-)

* är mammaledig men säljer fina Blingokläder och drömmer om ett framtida hus.

* läser helst deckare, men just nu mest böcker om barnuppfostran och familjedynamik.

* tillbringar helgerna med att försöka pussla ihop någon slags familjetid, med en ständigt arbetande sambo som ibland har en stund över för oss...

* tycker om att snacka över en fika

* älskar mat, både att äta och att laga.

* gillar weissbier och rött vin.

* har en underbar mamma som ställer upp i vått och torrt.

* har bott i Washington DC i 7 månader.

* pluggar körkortsteori med förhoppning om att någon gång i framtiden kunna ta mc-kort!

* bloggar om livet med mina barn.

Postat av: FixarFarsan

Publicerad 2010-09-23 23:47:50

Fixande å Trixande 36årig snart Fyrabarnsfar (Allt mellan tonåring till ännu på jäsning). Gillar att göra saker och vill mer än tiden räcker till därav en rätt "bred" blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela