Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Hela inret är i kaos

Publicerad 2010-09-08 16:15:11 i Ny framtid - barnen,


Idag börjar mardrömmen. 1 vecka åt gången
utan mina älskade barn. För oöverskådlig framtid.

Magen knyter sig, hjärtat värker, det är kaos
i hjärnkontoret och det sticker under huden.
Hela mitt inre gör uppror mot det som komma ska.

Avsked i morse.

Es små armar runt min hals. En snorig puss. Vink
från sandlådan. Snabbt in i leken. Omedveten om
något annat än pendling mellan mig och pappan.
Tack och lov?!

H som stolt bar ett skepp till skolan idag. Jag vill
höra honom berätta om sin "roliga timme" och
framträdandet. Stödord i läxboken. "slagskepp",
"bombplan", "251 m långt". Idag. Inte när vi ses
nästa gång.

A, lång och lite kaxig. Vänder sig om påväg in
till fritids. Kommer tillbaks, tittar sig lite ängsligt
runt, och ger mig sen en snabb puss. Nästan 9
år. Då visar man inte så gärna ömhet mot mamma :)

Älskade barn. Ni fattas mig redan.


.

Kommentarer

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-09-08 21:42:35

Stor styrkekram från andra sidan gatan! KRAM!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-09-08 21:46:33

Din stackare! Mina tankar går till dig ikväll! Stor kram!

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-09-09 16:43:36

Den första tiden är helt förjävlig. Jag slutade inte svälja gråten vid lämning förrän efter ett drygt halvår...

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-09-09 16:59:17

Tårar i ögonen av igenkännande. Det är förjävligt när barnen fattas. Något annat går inte att säga.



Känner med dig.

Många kramar

Linda

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-09-09 20:50:04

Läser och känner med dig!

Stor kram!!

och när kommer du till skåne? :)

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-09-10 10:27:52

@Hallakulle,Anguin, Linda o Kiki - ni har ett litet avtryck i era bloggar.



@Lina - tack!



Postat av: ellen

Publicerad 2010-09-11 22:22:16

Nä.Det är inget bra. Skilsmässor. För barnen.

Men ibland har man inget val. Och nånstans så finns det nog något bra för barnen i det ändå. Att de förstår att trots att livet inte blir som man ville och trodde, så finns det ändå ett värde i att göra det så bra det går. Det som blev....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela