Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Note to self: skaffa fläkt

Publicerad 2010-09-23 23:47:23 i Personligt - minnesanteckning,


Har fortfarande ingen köksfläkt, trots att köket varit klart sedan innan sommaren. Eftersom hällen sitter precis vid fönstret har det funkat bra att ha det på glänt, de gånger min matlagning tarvar ventilation.

Eftersom jag inte har någon stoppmojäng på fönstret ställer jag en liten kryddkvarn (gjutjärn) på utsidan av det inåtgående fönstret, och en mortel (även den i gjutjärn, ser ni var hän det barkar...) på insidan för att fönstret inte ska stå och slå.

Bra tänkt. Inte så bra när man ska luta sig fram för att ta bort den lilla kvarnen och därmed vräker omkull morteln. Morteln, vars mortelstång (eller vad den nu heter) far över kanten ner på tån. 95 cm fallhöjd. Ont som f-n. Även nu, 6 timmar senare. Pulserande värk. Blir nog snyggt med blå nagel. Tur att sandalsäsongen är slut.


Är det kanske dax för en investering?


.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-09-24 08:21:52

mmm..låter som ett budskap som du inte kan förbise... eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela