Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Sista "första gången" idag!

Publicerad 2010-09-04 15:51:10 i Skilsmässa,


Jag tror ett solvarv har passerat. Jag tror jag genomgår den sista "första gången" idag. Jag hoppas det. Det tar på krafterna att göra saker första gången efter en separation. Alla årsdagar.

Idag är det årsdagen av hans flytt. Hans flytt från vårt hus. E och jag var egentligen hemma den dagen. Fast vi drog. Jag kunde inte förmå mig se honom ta sina saker från vårt hus, till sitt hus. Jag kikade i min blogg från september förra året för att se om jag skrev något om flytten, men september över lag är fattig på inlägg. Likaså augusti.

Jag var nästan så långt under isen man kunde komma den 4 september, så jag orkade inte skriva. Inte ens en dagboksanteckning har jag sparad. Men jag kan nästan med idiotisk exakthet återge både dagen innan, dagen F som i flytt, kvällen F och dagen efter. Tårar och en inre röst som sa Varför? Om och om igen.

Jag har fortfarande inte svaret på det primära varför. Varför, som i Varför släppte du inte in mig i dina tankar och funderingar om oss när de började gro en undran?. Jag kommer aldrig att få ett svar. Han har nog inget svar. Varken för sig själv eller för någon annan.

Men idag är jag stark. Jag har bestämt mig för att vara stark. Jag har bestämt mig för att ta med mig det positiva från vårt liv ihop (i allra, allra, allra första rummet där kommer förstås mina älskade barn), och lägga resten bakom.


När känner du dig stark?


.

Kommentarer

Postat av: Eyla

Publicerad 2010-09-04 17:50:29

Tänker på dig idag! Kram

Postat av: MonasUniversum

Publicerad 2010-09-04 18:50:32

Vet du, jag har inte läst Christinas bok ännu då jag sparar den till en heldag på ett spa som jag har bokat. Nu känner jag ju henne och vet att hennes skilsmässa sänkte henne totalt. Maken kom hem till henne och döttrarna vid middagsbordet, hämtade en väska, och lät meddela att, "du, jag flyttar, jag har träffat en annan", och även om hon tillstår att det mesta i boken är påhitt, så kommer jag ha ont i magen när jag läser den.



....och då har jag inte varit med om samma sak. Eller ja, det har jag, men det var jag som lämnade. Och även om folk inte tror det så ÄR det en sorg att lämna. Man ska heller inte glömma att när man är den som lämnar så är man också den som blir ratad av alla i umgängeskretsen. I alla fall så var det så för mig.



Herregud vad jag babblar. Sorry, men jag är nyfiken på vad du kommer tycka om boken. Lova att du berättar det, oavsett vad du tycker!

Postat av: Tjäran

Publicerad 2010-09-04 23:22:35

Jag känner mig inte stark, jag känner mig ensam, trött, ledsen och arg så arg.

Men det är fint att få läsa din blogg och jag vill känna mig stark och fri en dag.

Ett skrap på min yta idag och jag rasar ihop.



En stor kram till dig och åter tack för att jag fick hitta hit

Postat av: Lina

Publicerad 2010-09-05 09:14:35

Känner igen mig så mkt i det du skriver. Min årsdag för starten på helvetet närmar sig också med stormsteg. Det enda man vet, där man står idag, är att tiden läker alla sår. Så man får vara glad att dagarna går förbi, åren går o man lär sig leva i det nya livet. Din blogg är helt fantastisk att läsa. Som en inre bok skriven av mig själv! Vi ses! Ta hand om dig o känn dig stark! Kram.

Postat av: Fighter

Publicerad 2010-09-05 09:33:54

Jag väntar på min årsdag som fri från cancer.

Ska bli jävligt skönt!!

Årsdagar från x:et har jag nu haft så många att dom bleknat, tack och lov.



Stå på dig.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-09-10 09:48:25

@eyla - du har en rad i din blogg



@mona - you've got mail



@Tjäran - Du kommer att känna dig stark!!! Stor kram!



@Lina - Har årsdagen passerat? Ses vi på söndag?



@Fighter - du har en rad i bloggen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela