Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

457 dagar

Publicerad 2011-04-28 00:46:15 i Allmänt - irritationsmoment,


457 dagar tog det för oss (dvs mig och X) att få till sammanställningen
för att kunna deklarera husförsäljningen.

Eller 341, om man ser till frånträdesdatumet, och därmed den dagen då
vi de facto visste om alla (inklusive flyttstäd) kostnader vi kan dra av.

Med 5 dagar till godo innan deklarationen ska vara inne.

Hur jävla dum får man bli?? Varför gör vi det i sista minuten?


Nu återstår bara att stoppa in den där vinsten i rätt ruta, slå ihop den med
förra vinsten, och bestämma mig för om jag ska ta upp den till beskattning
i år eller avvakta lite och se om jag kan göra mig någon förslut på nån
gammal aktie som ska avyttras under nästa år.

Och så resten av deklarationen förstås. Av tradition ska jag sitta med mina
siffror 22.45 på måndag kväll, och svära över att det inte går att logga in
för att alla andra oxå deklarerar kvart i tolv.


Har du deklarerat?


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-04-28 09:22:39

Nej,jag är en av dem som försöker logga in samtidigt som dig på måndag kväll...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela