Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

40-44 good bye

Publicerad 2011-02-02 09:45:00 i Personligt - jag själv,


Ibland är jag med i undesökningar på nätet. Då ska man alltid
uppge sin ålder. Sällan med en exakt siffra (tack :) ), mer ofta
med ett intervall.

Intervallen är ofta uppbyggda på 5-årscykler. Igår var sista
dagen för 40-44. Det känns lite tungt. 45-50 låter lastgammalt.

Alltså, närmare 50 än 40. På pappret. Känner mig inte alls så i
sinnet. Och har svårt att identifiera mig med Klara 48, som i
pressen uttalar sig om än det ena, än det andra. Med foto. Va?
48 - ser ju 10 år äldre ut...


Men vad är väl ålder mer än en siffra på ett papper?


.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2011-02-02 11:06:21

Grattis!!!!!

Åldern sitter i sinnet. Så det så!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-02-02 11:34:04

Grattis på din födelsedag. Ses ikväll! Kram

Postat av: Trollet

Publicerad 2011-02-02 22:48:29

Grattis i efterskott. Då är vi födda samma år du och jag. Har ett par månader kvar som 44-åring men det ska bli förbannat skönt att få peta dit en femma, gillar inte fyror nämligen. Å andra sidan var det någon som tipsade mej att jag var på det 45:e året direkt det gått en minut efter att jag fyllt år vilket innebär att det är dags att blanda in en sexa nu och det gillar jag inget vidare heller. Tur att det är så vackra datum detta år, hahaha, vilken underlig kommentar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela