Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

8760 - ny kategori

Publicerad 2011-01-02 09:55:11 i 8760,


Precis efter jul hittade jag ett inlägg hos Pigge Werkelin där han bl.a. skrev om årets 8760 timmar. Jag har tänkt en hel del på hans punkter för att fokusera på rätt saker och spendera de 8760 timmarna man har till sitt förfogande på bästa sätt. Upprepar lite här:

  • Skit i onödiga prylar som bara suger energi, tid och pengar.
  • Avsluta dåliga förhållanden och klipp banden med kompisar som suger.
  • Satsa tid och kraft på det som får dig att må bra.
  • Res och samla på upplevelser och härliga minnen.
  • Se framåt men lär av historien.
  • Lev nu för tiden är begränsad på jorden och vi skall ändå vara döda så jävla länge.

För att följa upp har jag bestämt mig för att varje dag göra en reflektion. Här på bloggen. Om det inte visar sig hamna på en nivå som känns alldeles för utlämnande (som om jag inte vänt ut och in på mig själv tidigare...).


Som sagt, hur tänker du investera dina 8760 timmar för 2011?


.

Kommentarer

Postat av: Tomas

Publicerad 2011-01-03 08:31:28

Jag tänker åxå försöka leva mer efter de punkterna, tack för inspiration! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela