Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Jinx

Publicerad 2011-01-11 23:29:20 i Allmänt - irritationsmoment,


Jinx på den snön.

För en timme sedan var uteplatsen fri från snö. Nu ligger det meterdjupt. Tack
och lov att jag ställde en liten bänk som skydd för ena källarfönstret - det hade
gått åt fanders om det nåtts av de snömassorna som rasade.

Och tack och lov att jag inte var kvar där ute och skottade. Då hade ni fått gräva
fram mig som ur den värsta lavin. Not najs.


.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-01-12 22:14:02

Farligt med takras nu. Bäst att se upp.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2011-01-13 22:33:25

ja, vill inte tänka på vad som hade hänt om jag stått kvar därute... Högen som byggts upp av mitt skottande var ju lite ivägen för att springa undan ett ras.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela