Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

En liten dejt

Publicerad 2011-05-04 09:00:00 i Ny framtid - välbefinnande,


Näe, jag har då f-n ingen liten dejt på gång. Men det
spelar ingen roll vilken singelblogg jag plockar upp,
så nog dejtas det både till höger och vänster. Ni singlar
med små barn, när i hela friden hinner ni dejta? Eller
hitta någon att dejta för den delen? Och var finns de?

Har man tonåring/ar hemma så kan jag se att det ges
möjligheter till egna nöjen även under barnveckorna,
men med 3 troll varannan vecka, och jobb, träning o
andra måsten andra veckan, så vet jag inte hur man
(jag) ska få till en kontakt med "nån".

Dejtingsiter? Jo då, been there, done that, got the
t-shirt. Ledsen, men på gratissiterna figurerar det en
hel del lustiga typer, och jag vet inte om jag tycker det
är så mycket bättre där man betalar. Men jag har inga
problem med att bli motbevisad!!!


.

Kommentarer

Postat av: Maja Gräddnos

Publicerad 2011-05-04 09:14:09

Dejtingsite. Jag har lärt mig att det är norrlandskontakten.se som gäller för oss häruppe. Där finns det en hel massa helt normala killar.

Sen får man helt enkelt lunchdejta samt bjuda hem människan på fika hemma hos sig när barnen sover. Annars går det inte.

Fast den här senaste träffade jag på skidresan för ett par veckor sedan.

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2011-05-04 16:02:04

De veckorna utan barn så har du ju ändå en hel del dagar som du kan lägga upp hur du vill. Träna får du väl göra någon lunch när du jobbar eller någon av dagarna när du är ledig. Det är väl ändå inte så att man dejtar 5 dagar i veckan liksom ;-)

Jag tror att om man vill så finner man tiden till det, det är nog bara en fråga om prioriteringar. MEN sedan VAR man hittar sin dejt, det har jag ingen aning om.

Du får väl titta över din profil och ev. byta dejtingsajt och kanske specificera mer vad du söker och vad du inte söker. (har inte sett din profil så jag vet ju liksom inte vad det står).

Frågan är bara om du är redo?!

Postat av: Stina

Publicerad 2011-05-06 21:17:17

Min dejt har småbarn varannan vecka, jobbar som en tok och har miljoner aktiviteter (träning) på sin barnfria vecka, men han klämmer alltid in några dejter med mig. Oftast helgen och så nån veckodagskväll. Man måste inte träffas hela veckan, man måste inte dejta hela tiden..



Du kanske helt enkelt inte har varit mottaglig, man utstrålar mottaglighet när man är redo. Och rätt vad det är springer du på någon. Eller så ger du dig i kast med dejtingsidorna igen, även om du får sålla en massa grodor så finns det nog en och annan prins där. Fika på stan, lunch, efter-jobbet-kaffe.. börja så, beta av, känn efter, prova dig fram..



Min träffade jag en utekväll, när jag faktiskt dejtade en annan kille. ;)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela